fbpx

4 grupy odbiorców, które sprzedają w reklamach na Facebooku

Opublikowane przez Jakub Wójcik w dniu

4 grupy odbiorców, które sprzedają na Facebooku

Niezależnie od Twojej branży oraz zainteresowań Twojej grupy docelowej, istnieją pewne grupy odbiorców, z których szczególnie warto korzystać. Zwłaszcza podczas tworzenia reklam na Facebooku.

Poniżej znajdziesz listę 4 przykładowych grup odbiorców, które świetnie się sprawdzają w kampaniach Facebook Ads. Jedyne, czego potrzebujesz, aby z nich korzystać, to menedżer reklam oraz poprawnie zainstalowany piksel Facebooka.

1. Osoby, które odwiedziły Twoją witrynę

Jest to najpopularniejsza grupa odbiorców w kampaniach remarketingowych. Dlaczego?

Podczas promocji swojej marki podejmujesz różne działania, których celem jest sprowadzenie użytkowników na Twoją stronę. Różne kreacje reklamowe mają mniejszą lub większą skuteczność w przyciąganiu kliknięć. Przeważnie jednak większość kliknięć pochodzi od osób, do których przemówił Twój przekaz.

Poza tym, osoby należące do tej grupy wstępnie zapoznały się już z Twoją stroną internetową. Jest więc spora szansa, że gdy kolejny raz zobaczą Twoją markę, nie będzie już ona dziwnie brzmiącą, nieznajomą nazwą.

Jak stworzyć grupę odbiorców, która składa się z wszystkich odwiedzających witrynę?

W zakładce Grupy odbiorców wybierz opcję „utwórz grupę odbiorców” > „grupy niestandardowych odbiorców”. Następnie, wybierz opcje tak jak na poniższym screenie:

wszyscy odwiedzający

Przy tworzeniu reklam do tej grupy odbiorców uwzględnij fakt, że prawdopodobnie większość z tych osób może już kojarzyć Twoją markę. Dobrze sprawdzą się więc sformułowania w stylu „wróć na naszą stronę” zamiast „odwiedź naszą stronę”.

2. Osoby, które przynajmniej dwukrotnie odwiedziły Twoją witrynę

Kolejna grupa odbiorców jest bardzo podobna do poprzedniej – z tą różnicą, że aby użytkownik się w niej znalazł, musi odwiedzić Twoją witrynę więcej, niż raz.

Jeżeli odbiorcy z pierwszej grupy nie przynieśli Ci satysfakcjonujących efektów, warto wesprzeć się właśnie tą grupą.

Aby ją utworzyć, musisz wykonać wszystkie kroki analogicznie do poprzedniej grupy, z tą różnicą, że:

  • należy wybrać konkretne adresy url (może to być nazwa Twojej domeny, jeśli chcesz objąć całą witrynę),
  • należy uwzględnić minimalną częstotliwość odwiedzin.
grupy odbiorców - osoby, które dwukrotnie odwiedziły stronę internetową

3. Odwiedzający, którzy spędzili najwięcej czasu na Twojej stronie

Następną grupą odbiorców, która dobrze konwertuje w reklamach na Facebooku, jest grupa osób, które spędziły najwięcej czasu na Twojej stronie internetowej.

Spośród wszystkich odwiedzających witrynę możesz wybrać np. 25% tych, które zostały na niej najdłużej.

To dobre rozwiązanie, kiedy Twoja strona ma wysoki współczynnik bounce rate. Innymi słowy, gdy wiele osób szybko opuszcza Twoją witrynę.

Aby utworzyć taką grupę odbiorców, musisz wybrać ustawienia widoczne na screenie poniżej:

tworzenie top 25% najdłużej odwiedzających osób

Oczywiście nie musi to być górne 25%. Jeśli zależy Ci na naprawdę zaangażowanych użytkownikach, możesz zdecydować się na górne 10% lub nawet 5%.

Uważaj jednak, aby stworzona grupa nie była zbyt mała, ponieważ Facebook podniesie koszt wyświetlania reklam. Najlepiej więc przetestować te trzy rozwiązania i wybrać to, które konwertuje najniższym kosztem.

4. Osoby, które nie dokończyły zamówienia

Na koniec została grupa remarketingowa, która konwertuje zdecydowanie najlepiej – są to osoby, które rozpoczęły proces składania zamówienia, ale z jakiejś przyczyny nie udało im się go sfinalizować.

W przypadku tej grupy mamy do czynienia niemal wyłącznie z osobami, które są poważnie zainteresowane tym, co sprzedajesz. Jeżeli więc zobaczą kreację reklamową ponownie, istnieje spora szansa, że tym razem dokończą zamówienie.

Jeśli jednak masz podejrzenia, dlaczego osoby te mogły nie dokończyć zakupu (np. przez ukryte koszty wysyłki, które pojawiły się dopiero przy płatności), to warto do kreacji reklamowej dodać jakiś mały prezent – np. kod rabatowy -10%.

Aby stworzyć taką grupę odbiorców, musisz wybrać następujące ustawienia:

tworzenie grupy osób, które nie dokończyły zamówienia (remarketing)

W Twoim przypadku zamień słowa „cart” i „checkout” na te, które pojawiają się w adresie url Twojego sklepu podczas składania zamówienia. Możesz również wykorzystać konwersje „dodanie do koszyka” lub „zainicjowanie finalizacji”.

Zauważ, że aby utworzyć taką grupę odbiorców, niezbędne jest wykluczenie tych osób, którym jednak udało się złożyć zamówienie. Bez tego Twoje kreacje będą docierały również do osób, które już mają Twój produkt.

Grupy odbiorców: podsumowanie

Powyższe 4 grupy odbiorców powinny skutkować wysoką konwersją w kampaniach Facebook Ads. Przetestuj je i wybierz te, które sprawdzają się najlepiej, ponieważ w każdym przypadku wydajność poszczególnych grup może się różnić.

Więcej na ten temat możesz przeczytać w naszym artykule na temat remarketingu.

Jeżeli zainteresował Cię ten artykuł, to sprawdź listę naszych podobnych tekstów:

Podobało się? Udostępnij ten artykuł na swoim profilu!


Jakub Wójcik

Współtwórca Emerald Media, specjalista od kampanii Facebook Ads oraz SEO. Interesuje się sztukami walki, IT oraz dobrą muzyką. Z wykształcenia programista.

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *