Jak udostępnić stronę na Facebooku?

Opublikowane przez Jakub Wójcik w dniu

Aby udostępnić stronę na Facebooku, musisz przede wszystkim korzystać z Menedżera Firmy na Facebooku. Jeśli nie widzisz swojej strony w Business Managerze, to możesz ją do niego dodać w prosty sposób. Znajdź w informacjach jej ID i używaj opcji “Dodaj stronę” do Business Managera.

Następnie, musisz wykonać następujące kroki:

1. Wejdź w ustawienia firmowe

Przejdź do wybranego konta reklamowego, którego stronę chcesz udostępnić, i wyświetl je z poziomu menedżera reklam. Po lewej stronie, u góry, znajdziesz opcję “Narzędzia biznesowe”. Kliknij w nią i wybierz zakładkę “Ustawienia firmowe”.

Jeżeli nie widzisz zakładki “Ustawienia firmowe” w tym samym miejscu, co na powyższym screenie, być może jest ona u Ciebie nieco niżej, ponieważ kolejność tych zakładek jest zmienna.

2. Wybierz swoją stronę i przypisz partnerów

Następnie przejdź do zakładki “Konta”, wybierz opcję “Strony”, wybierz konkretną stronę z listy, która Cię interesuje, i na końcu wybierz opcję “Przypisz partnerów”, tak jak na poniższym screenie:

3. Wybierz jedną z dwóch opcji

Twoim oczom ukażą się dwie opcje:

  1. Identyfikator firmy
  2. Uzyskaj link do udostępniania

W przypadku Identyfikatora firmy, niezbędne będzie uzyskanie tego identyfikatora od partnera, któremu zamierzasz udostępnić swoją stronę na Facebooku. W przypadku naszej agencji (Emerald Media), identyfikator to 264468067571965

Swój identyfikator możesz znaleźć w zakładce “Informacje o firmie” po lewej stronie.

Wybierając opcję z identyfikatorem, zobaczysz następujące okno:

Wybierz odpowiednie uprawnienia, jakie chcesz przydzielić partnerowi:

  • Publikowanie zawartości: partner będzie mógł jedynie publikować posty z poziomu strony.
  • Aktywność w społeczności: partner będzie mógł wchodzić w interakcje z odbiorcami strony poprzez przeglądanie komentarzy, odpowiadanie na nie, a także usuwanie niepożądanych materiałów i zgłaszanie aktywności.
  • Wyślij wiadomości: partner będzie mógł jedynie odbierać i odpisywać na wiadomości Direct z poziomu strony.
  • Tworzenie reklam: partner będzie mógł jedynie tworzyć i publikować reklamy dla strony.
  • Wyświetlanie wyników strony: partner uzyska dostęp do wszystkich statystyk dotyczących strony w tym dane Facebook Analytics.
  • Wyświetl statystyki dochodów: partner będzie mógł wyświetlać uzyskane dochody dla strony.
  • Zarządzaj stroną: partner uzyska pełną kontrolę nad stroną, będzie mógł więc także zarządzać ustawieniami oraz uprawnieniami dla strony, a także dla powiązanego z nią konta na Instagramie. Uzyska również dostęp do wykonywania dowolnych czynności na stronie, wyświetlania całej dotychczasowej aktywności i wyników, a także do zarządzania rolami na stronie.

Jeśli nie wiesz, jaki dostęp nadać partnerowi, najbezpieczniejszym wyborem jest Wyświetlanie wyników strony. Jeśli partner ma tworzyć w Twoim imieniu reklamy na tym koncie, to wybierz Tworzenie reklam. Jeśli z kolei chcesz powierzyć mu publikację postów, wybierz Publikowanie zawartości.

Jeśli zdecydujesz się na opcję udostępniania przez link, to widok będzie nieco inny:

Ustawienia uprawnień niczym się tutaj nie różnią. Po ich wybraniu na dole zostanie wygenerowany link, który możesz przesłać swojemu partnerowi. Po jego kliknięciu uprawnienia zostaną przypisane. Uwaga: link można kliknąć tylko raz, tak więc po skopiowaniu wyślij go bezpośrednio do partnera.

Gotowe! Twój partner biznesowy powinien dostać już powiadomienie (lub link), dzięki którym uzyska dostęp do Twojej strony na Facebooku.

Zobacz również:

5/5 - (1 vote)

Jakub Wójcik

Współtwórca Emerald Media, specjalista od kampanii Facebook Ads oraz SEO. Interesuje się sztukami walki, IT oraz dobrą muzyką. Z wykształcenia programista.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *