Jak udostępnić konto reklamowe na Facebooku?

Opublikowane przez Jakub Wójcik w dniu

Ostatnia aktualizacja 5 grudnia, 2021 przez Jakub Wójcik

Aby udostępnić konto reklamowe na Facebooku, musisz przede wszystkim korzystać z Menedżera Firmy na Facebooku.

Następnie, musisz wykonać następujące kroki:

1. Wejdź w ustawienia firmowe

Przejdź do wybranego konta reklamowego, które chcesz udostępnić, i wyświetl je z poziomu menedżera reklam. Po lewej stronie, u góry, znajdziesz opcję “Narzędzia biznesowe”. Kliknij w nią i wybierz zakładkę “Ustawienia firmowe”.

Jeżeli nie widzisz zakładki “Ustawienia firmowe” w tym samym miejscu, co na powyższym screenie, być może jest ona u Ciebie nieco niżej, ponieważ kolejność tych zakładek jest zmienna.

2. Wybierz swoje konto i przypisz partnerów

Następnie przejdź do zakładki “Konta”, wybierz opcję “Konta reklamowe”, wybierz konkretne konto z listy, które Cię interesuje, i na końcu wybierz opcję “Przypisz partnerów”, tak jak na poniższym screenie:

3. Wybierz jedną z dwóch opcji

Twoim oczom ukażą się dwie opcje:

  1. Identyfikator firmy
  2. Uzyskaj link do udostępniania

W przypadku Identyfikatora firmy, niezbędne będzie uzyskanie tego identyfikatora od partnera, któremu zamierzasz udostępnić swoje konto reklamowe. W przypadku naszej agencji (Emerald Media), identyfikator to 264468067571965

Swój identyfikator możesz znaleźć w zakładce “Informacje o firmie” po lewej stronie.

Wybierając opcję z identyfikatorem, zobaczysz następujące okno:

Wybierz odpowiednie uprawnienia, jakie chcesz przydzielić partnerowi:

  • Standardowy dostęp: partner będzie miał dostęp do konta jak każdy inny reklamodawca, bez uprawnień administratora.
  • Wyświetl wyniki: partner będzie mógł jedynie wyświetlać raporty i wyniki reklam dla danego konta, nie będzie mógł niczego edytować.
  • Zarządzaj wizualizacjami w Centrum reklam: partner będzie miał dostęp jedynie do wizualizacji w centrum reklam.
  • Zarządzaj kontem reklamowym: partner uzyska pełen dostęp do konta, będzie mógł więc także usuwać i dodawać różnych użytkowników. Uzyska również dostęp do ustawień płatności, ale nie będzie mógł uzyskać informacji o dodanych formach płatności (a więc np. dane Twojej karty płatniczej nadal pozostaną ukryte).

Jeśli nie wiesz, jaki dostęp nadać partnerowi, najbezpieczniejszym wyborem jest Wyświetl wyniki. Jeśli partner ma tworzyć w Twoim imieniu reklamy na tym koncie, to wybierz Standardowy dostęp.

Jeśli zdecydujesz się na opcję udostępniania przez link, to widok będzie nieco inny:

Ustawienia uprawnień niczym się tutaj nie różnią. Po ich wybraniu na dole zostanie wygenerowany link, który możesz przesłać swojemu partnerowi. Po jego kliknięciu uprawnienia zostaną przypisane. Uwaga: link można kliknąć tylko raz, tak więc po skopiowaniu wyślij go bezpośrednio do partnera.

Gotowe! Twój partner biznesowy powinien dostać już powiadomienie (lub link), dzięki którym uzyska dostęp do Twojego konta reklamowego.

5/5 - (2 votes)

Jakub Wójcik

Współtwórca Emerald Media, specjalista od kampanii Facebook Ads oraz SEO. Interesuje się sztukami walki, IT oraz dobrą muzyką. Z wykształcenia programista.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *