fbpx

Zablokowane konto reklamowe na Facebooku – jak sobie poradzić z banem?

Opublikowane przez Jakub Wójcik w dniu

zablokowane konto facebook ads

Zablokowane konto reklamowe na Facebooku może oznaczać sporo kłopotów. Każdy, kto zamieszcza swoje reklamy na Facebooku, prędzej czy później może napotkać ten problem.

Zwykle jest efektem łamania zasad zamieszczania reklam Facebooka, ale bywa też, że jest po prostu dziełem… przypadkowego błędu.

Dowiedz się, jak sobie radzić w przypadku różnego rodzaju banów od Facebooka, oraz jak do nich nie dopuścić następnym razem.

Jeżeli chcesz skonsumować te treści w formie nagrania, to zachęcam Cię do sprawdzenia mojego kanału na YouTube:

Jakie są rodzaje banów na Facebooku?

Zastanówmy się na początku, jakie są najczęstsze rodzaje banów, jakie możesz dostać od Facebooka. Będziemy tutaj rozważać jedynie blokady związane z kwestiami biznesowymi – takimi, jak możliwość publikowania reklam czy zarządzania stroną.

Do najpopularniejszych rodzajów blokad na Facebooku należą:

  • odrzucenie pojedynczej reklamy w procesie weryfikacji,
  • blokada konta reklamowego,
  • cofnięcie publikacji strony na Facebooku,
  • odebranie możliwości publikowania reklam dla profilu prywatnego,
  • blokada całego Menedżera Biznesu.

Przejdźmy po kolei przez najpopularniejsze spośród nich.

Odrzucona reklama na Facebooku

Kiedy publikujesz nowe reklamy na Facebooku, muszą one najpierw przejść proces weryfikacji. Wtedy to algorytmy (a radziej także sami pracownicy) sprawdzają, czy aby na pewno Twoje reklamy przestrzegają zasad zamieszczania reklam.

Nad zasadami zamieszczania reklam nie będziemy się tutaj rozwodzić, ponieważ jest ich całkiem sporo. Możesz po prostu podejrzeć je pod tym linkiem.

Sam proces weryfikacji może być zakończony czasem nawet po kilku minutach, jeżeli algorytmy stwierdzą, że Twoje kreacje lub strony docelowe w oczywisty sposób łamią zasady. Jeżeli jednak przejdziesz wstępną weryfikację, to nie oznacza, że reklama nie zostanie już odrzucona. Nawet po pozornym zaakceptowaniu reklamy może się zdarzyć, że po kilku tygodniach aktywności nagle zostanie zablokowana.

Jak radzić sobie z odrzuconymi reklamami?

Najprostszym rozwiązaniem jest zwyczajne poproszenie o ponowną weryfikację. Jeżeli zdecydujesz się na ten krok, prawdopodobnie pracownik Facebooka ręcznie przejrzy Twoją reklamę i stwierdzi, czy może ona zostać opublikowana.

Jeżeli uważasz, że Twoja reklama nie łamie żadnych zasad, to warto jest dać szansę ponownej weryfikacji. Musisz jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ bywa, że taka reklama zostaje zaakceptowana dopiero po kilku dniach. Wszystko zależy od tego, ile zgłoszeń muszą obsłużyć w danym momencie pracownicy Facebooka.

Jeśli po ręcznej weryfikacji Twoja reklama znowu nie zostanie zaakceptowana, to nie ma już innego sposobu, jak po prostu ją edytować. Prawdopodobnie znasz już przyczynę odrzucenia i możesz w tym momencie ją zlikwidować.

Warto spróbować chociażby innego dobrania słów lub ich ułożenia w zdaniach. Czasem zdarza się, że reklama zostaje odrzucona przez użycie jednego, konkretnego słowa, które w danym kontekście, według Facebooka, łamie zasady.

Zablokowane konto reklamowe na Facebooku

Jeśli masz zablokowane konto reklamowe na Facebooku, to nie masz możliwości publikowania na nim żadnych zmian. Masz nadal pełny dostęp do statystyk i raportów, ale konto zostaje zamrożone do czasu jego przywrócenia.

Często o zablokowanym koncie reklamowym dowiadujesz się, kiedy w powiadomieniach Twoim oczom ukazuje się złowieszczy komunikat:

“wykryliśmy nietypową aktywność na twoim koncie i zablokowaliśmy dostęp do reklam.”

zablokowane konto Facebook Ads

Dlaczego Facebook zablokował konto reklamowe?

Istnieją dwie najczęstsze przyczyny dla blokady konta reklamowego.

Pierwszą z nich jest czysty przypadek. Facebook na bieżąco aktualizuje swoje algorytmy wykrywania podejrzanych aktywności i blokowania powiązanych z nimi użytkowników. Czasami zdarza się, że po nowej aktualizacji algorytmu Twoje konto pada ofiarą przypadkowego bana i nie ma praktycznie żadnej możliwości, aby uchronić się przed tego typu sytuacjami. Może się to zdarzyć dosłownie każdemu.

Drugą popularną przyczyną blokowania kont reklamowych jest powtarzające się łamanie zasad dotyczących zamieszczania reklam. Jeżeli zbyt wiele Twoich reklam zostanie odrzuconych, możesz spodziewać się, że Facebook postanowi ukrócić Twoje nieczyste zagrywki.

Rzadziej zdarza się także, że konto reklamowe zostało zablokowane po tym, jak Facebook wykrył jakąś podejrzaną aktywność. Jeśli jesteś w podróży i zamierzasz sprawdzić menedżera reklam w innym kraju, korzystając z nowego urządzenia, to będzie to wyglądać bardzo podejrzanie. Facebook może wówczas zamrozić Twoje konto z przyczyn bezpieczeństwa – aby nieautoryzowany użytkownik nie wydawał Twoich pieniędzy na swoje reklamy.

Zanim przejdziemy do sposobów na zablokowane konto reklamowe, omówmy sobie drugi popularny rodzaj blokady. Jest on podobny do bana na konto reklamowe pod względem sposobów odwoływania się.

Zablokowany dostęp do reklam dla prywatnego profilu

Najbardziej przerażający i skuteczny rodzaj blokady na Facebooku to właśnie ograniczenie dostępu do produktów reklamowych dla prywatnego profilu.

W praktyce ten rodzaj blokady oznacza, że dana osoba nie może już publikować żadnych reklam, ani nawet wprowadzać zmian w już istniejących kampaniach. Dużym problemem jest tutaj sytuacja, w której dostajesz bana na prywatny profil, ale Twoje konto reklamowe nie zostało zablokowane. Wówczas reklamy nadal będą aktywne, a budżet będzie powoli się pomniejszał. Nie będziesz mieć nawet możliwości, aby wyłączyć działające reklamy. Straszne, prawda?

Ten rodzaj bana nie ma nic wspólnego z prywatnymi funkcjami Facebooka. Twój profil nadal będzie aktywny i widoczny dla znajomych. Blokada ma wpływ jedynie na funkcje biznesowe.

Odwołanie się od tego typu blokady na ogół bywa znacznie trudniejsze i bardziej skomplikowane. Metody odwoływania się od tego typu blokady są bardzo podobne do innych, jednak decyzje Facebooka dużo rzadziej są korzystne.

Możliwe zablokowanie całego profilu prywatnego przez Facebooka jest głównym powodem, dla którego powinno się zawsze dawać dostęp zapasowemu użytkownikowi.

Jeżeli pracujesz nad kampaniami reklamowymi samodzielnie, to znajdź zaufaną osobę, której nadasz dostęp do swoich produktów reklamowych – konta reklamowego, piksela Facebooka oraz strony na Facebooku. W przypadku ewentualnych problemów z profilem prywatnym, Twój zaufany znajomy będzie mógł przynajmniej wyłączyć aktywne reklamy lub nadać dostępy komuś innemu.

Dlaczego profil prywatny został zablokowany?

W przypadku blokady na profil prywatny powody mogą być różne. Oczywiście, nadal zdarzają się sytuacje, w których Facebook blokuje czyjś profil niesłusznie, w wyniku przypadkowego błędu.

Najczęściej jednak ban na prywatny profil wynika z regularnego łamania zasad reklamowania pomiędzy różnymi kontami reklamowymi.

Facebook po prostu bardzo nie lubi użytkowników, którzy ciągle publikują odrzucane reklamy. Nie jest także tajemnicą, że w przypadku blokady na koncie reklamowym wystarczy utworzyć kolejne konto. Oczywiście przez innego Business Managera, ponieważ blokada konta uniemożliwia tworzenie nowych kont. Dlatego właśnie może się zdarzyć, że osoba, której konta reklamowe regularnie są blokowane, również dostanie prywatnego bana.

Zastanówmy się zatem, jak sobie radzić w przypadku blokady na konto reklamowe lub na cały profil prywatny.

Jak sobie poradzić z zablokowanym kontem reklamowym lub prywatnym profilem?

Sprawa wygląda podobnie, jak w przypadku odrzuconej reklamy na Facebooku, jednak tym razem arsenał możliwości jest nieco bogatszy.

Odwołanie się od decyzji

Po pierwsze i najważniejsze: spróbuj odwołać się od decyzji i poproś o ręczne sprawdzenie Twojego konta reklamowego lub kont powiązanych z profilem prywatnym.

Jeżeli Twoje konto zostało zablokowane przypadkowo, to na 99% zostanie ono odblokowane po ręcznej weryfikacji przez pracownika Facebooka. Dlaczego na 99, a nie na 100%? Ponieważ zakładam 1% szans, że pracownik stwierdzi, że jednak Twoje reklamy łamią jakieś zasady.

Pamiętaj, że łatwiej coś znaleźć, kiedy wiesz, czego szukać. Tak samo działa szukanie przyczyny blokady w momencie, kiedy Twoje konto zostało już zablokowane. Co zrobić w przypadku, gdy pracownik faktycznie stwierdzi nieprawidłowości?

Odwołać się jeszcze raz! Pamiętaj, że nawet, gdy Facebook udzieli Ci negatywnej odpowiedzi, nie oznacza to definitywnego końca sprawy. Nawet, jeżeli otrzymasz słynne zdanie “proszę traktować tę decyzję jako ostateczną”, to i tak możesz odwołać się kolejny raz.

W zasadzie możesz odwoływać się aż do skutku, ale zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdy ma na to wystarczająco cierpliwości. Poza tym, istnieją bardziej finezyjne metody, niż walenie głową w mur do skutku.

Założenie nowego profilu i konta reklamowego

Tutaj pojawi się prawdopodobnie najcenniejsza rada, jaką mogę Ci przekazać w całym procesie ratowania konta reklamowego.

Po prostu… załóż nowe konto reklamowe!

Ta porada może wydawać się nietypowa, ponieważ przy zablokowanym koncie reklamowym, Facebook uniemożliwia nam zakładanie nowych kont.

To ograniczenie nie dotyczy jednak konta, które próbujesz tworzyć, wykorzystując… inny profil na Facebooku. Jeśli żaden z Twoich znajomych lub współpracowników nie może założyć dla Ciebie nowego konta, to nie pozostaje nic innego, jak stworzenie nowego prywatnego profilu na Facebooku.

Tutaj mała uwaga: Facebook lubi weryfikować świeże profile, żądając zdjęcia dowodu osobistego. Dlatego nie ma sensu zakładać konta na fałszywe dane: wpisz po prostu swoje prawidłowe dane osobowe (imię i nazwisko oraz datę urodzenia). Kiedy Facebook poprosi Cię o przesłanie dowodu, po prostu to zrobisz.

Ale moment! Co z faktem, że Facebook zobaczy, że moje konto jest zduplikowane?

Jeżeli na poprzednim profilu zdarzyło Ci się już przesłać zdjęcie swojego dowodu osobistego, to nadal nic straconego. Wystarczy odwiedzić tę stronę i poprosić o usunięcie tego zdjęcia. Po wybraniu tej opcji, Facebook będzie miał 30 dni na usunięcie zdjęcia dowodu. Po tym czasie nie będzie on w stanie stwierdzić, że nowy profil to jedynie kopia starego.

Przygotuj się też na to, że po założeniu nowego profilu i przejściu do zakładki “Reklamy”, Twoje konto może od razu dostać bana od Facebooka. Jeżeli tak się stanie, nie masz powodów do obaw – zwykłe przesłanie dowodu osobistego z pasującymi danymi powinno wkrótce odblokować Twoje konto.

Skontaktowanie się z supportem Facebooka

Możesz zatem skontaktować się z supportem Facebooka. Istnieje tylko jeden mały problem: support ten bardzo często jest niedostępny.

Sprawdź na tej stronie, czy aktualnie jest dostępna opcja czatu z pracownikiem. Jeśli nie, to musisz spróbować ponownie później. Facebook blokuje tę opcję, kiedy ilość zgłoszeń jest zbyt duża.

Jeżeli uda Ci się skontaktować z supportem, to możesz szczegółowo opisać mu swoją sytuację i poprosić o przywrócenie dostępu.

Najczęściej pracownik supportu odpowie Ci, że nie może przywrócić dostępu do konta reklamowego, ponieważ nie leży to w zakresie jego uprawnień. Może on jednak skontaktować się w Twoim imieniu z odpowiednim działem Facebooka i poprosić o ponowne rozpatrzenie sprawy.

Powyższe rozwiązanie nie ma w zasadzie żadnego technicznego uzasadnienia, niemniej jednak czasami jest skuteczne. Jeżeli odwoływanie się od decyzji nie przyniosło efektów, warto spróbować rozmowy z supportem.

Jeśli jednak nawet support nie pomógł, to pozostaje jeszcze ostateczna opcja.

Wniosek do Ministerstwa Cyfryzacji

Tak, tak! To nie pomyłka. Jeżeli masz zablokowane konto reklamowe na Facebooku, to Ministerstwo Cyfryzaji może Ci pomóc w odzyskaniu dostępu. Dlaczego?

Facebook oraz MC zawarli jakiś czas temu porozumienie o współpracy. Nie potrafię właściwie powiedzieć, jakie profity Facebook zyskuje dzięki takiemu porozumieniu, ale lepiej nie zagłębiać się w szczegóły.

W każdym razie, istnieje możliwość złożenia wniosku do Ministerstwa Cyfryzaji z prośbą o przywrócenie konta lub profilu.

Wniosek możesz złożyć pod tym linkiem i jego skuteczność potrafi być zaskakująco wysoka.

Tak więc jeżeli odwoływanie się od decyzji oraz rozmowy z supportem nie przyniosły efektu, możesz spróbować z samym Ministerstwem.

Jak uniknąć bana w przyszłości?

Przeszliśmy już przez najpopularniejsze rodzaje banów. Omówiliśmy także sposoby postępowania w przypadku każdego z nich.

Jednak nie ma skuteczniejszej metody walczenia z banami, niż zapobieganie.

Poniżej znajdziesz kilka wybranych wskazówek, dzięki którym Twoje reklamy i konta będą znacznie rzadziej blokowane.

Nie duplikuj reklam przed weryfikacją

To jest porada szczególnie dla osób, które przyjmują różne agresywne techniki testowania.

Założmy, że chcesz przetestować jednocześnie dwa różne obrazki, dwa różne nagłówki oraz trzy grupy docelowe.

Tworzysz więc dwie wersje obrazkowe – obrazek A oraz B. Obie wersje kopiujesz i zmieniasz warianty nagłówków (nagłówek 1 i 2). Otrzymujesz w ten sposób cztery różne kombinacje (A1, A2, B1 i B2).

Następnie powielasz cały zestaw reklam 2 razy, otrzymując łącznie 3 różne zestawy. W każdym z nich wybierasz inną grupę docelową, chcąc w ten sposób przetestować 3 różne grupy odbiorców.

Po paru godzinach orientujesz się, że Facebook zablokował Twoje konto reklamowe. Przyczyną był… tekst w reklamie, który zbyt personalnie odnosił się do użytkownika.

Ponieważ sam tekst był identyczny w każdej wersji reklamy, pod każdym zestawem reklam, to łącznie odrzucono 12 kreacji (po 4 kombinacje na każdą grupę docelową). W oczach Facebooka nie jest to więc odrzucenie jednej reklamy, a dwunastu.

12 odrzuconych reklam to wystarczający powód dla Facebooka, aby zablokować konto reklamowe. Dlatego właśnie przed wdrożeniem opisanej powyżej metody testowania (swoją drogą, bardzo skutecznej), poczekaj, aż pierwsza wersja reklamy zostanie zaakceptowana.

Nie odwołuj się bezpośrednio do użytkownika

Facebook daje nam możliwość bardzo szczegółowego targetowania użytkowników. Nikt jednak nie lubi, kiedy widzi, że znasz szczegóły dotyczące jego prywatnego życia lub danych personalnych.

Dlatego nie ma nic złego w targetowaniu np. osób w wieku dokładnie 25 lat. Jednak Facebookowi może nie spodobać się, jeżeli w takiej kampanii Twoja reklama będzie zaczynała się od słów:

1. Zapisz się na nasze warsztaty i poznaj innych 25-latków!

Inne przykłady zbyt szczegółowego targetowania mogłyby wyglądać następująco:

2. Jesteś w ciąży, więc ważna jest odpowiednia suplementacja.

3. Wreszcie uda Ci się schudnąć dzięki tej jednej, prostej metodzie!

4. Chcesz wreszcie pokonać depresję? Mamy na to sposoby.

Same teksty reklamowe nie są zgodne z zasadami Facebooka, ponieważ odnoszą się bezpośrednio do cech osobowych użytkowników. Nie jest jednak tajemnicą, że tego typu zagrywki są bardzo skuteczne. Jeśli więc koniecznie chcesz je stosować, to musisz po prostu odrobinę zmienić swoje słownictwo.

Powyższe przykłady wystarczy nieco zmodyfikować, a prawdopodobnie nie będą miały problemów z akceptacją (może poza reklamy o odchudzaniu, ale to z powodu innych zasad dotyczących reklam):

1. Warsztaty dla 25-latków z okolicy – zapisz się już dziś!

2. Kobiety w ciąży muszą pamiętać o odpowiedniej suplementacji.

3. Każdy, kto chce schudnąć, powinien sprawdzić tę metodę.

4. Mamy sposoby na to, aby wreszcie pokonać depresję.

Podsumowując, możesz wywoływać cechy osobowe swojej grupy docelowej, ale pamiętaj, aby nie wołać bezpośrednio w ich kierunku. Rozumiesz, co mam na myśli?

Przedstawiaj wyraźnie, czego dotyczy Twoja oferta

Jeżeli reklamujesz różnego rodzaju usługi (zwłaszcza finansowe), to może się zdarzyć, że Twoja reklama zostanie odrzucona, jeśli nie będzie mówiła wprost, czego dotyczy.

“Zarabiaj bez wychodzenia z domu” raczej nie ma zbyt większych szans na akceptację. Natomiast “zarabiaj z naszą platformą, inwestując w akcje Amazona, Apple czy Tesli” mówi dokładnie, czego dotyczy oferta.

Nie stosuj znaków unicode zastępujących zwykły tekst.

Być może uważasz, że poniższy tekst reklamy wygląda lepiej, kiedy niektóre elementy zastąpi się znakami unicode:

Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie fakt, że Facebook bardzo nie lubi używania znaków unicode zamiast zwykłych liter czy symboli.

Takie zachowanie może zostać uznane za “próbę obchodzenia systemów weryfikujących reklamy” i z automatu poskutkować jej odrzuceniem – nawet, jeżeli sama reklama nie łamie żadnych innych zasad.

Dlatego, nawet jeżeli zastosowanie znaków unicode ładnie wygląda, polecam Ci trzymać się od nich z daleka w reklamach na Facebooku.

Unikaj “idealnych” grafik

Jeśli reklamujesz produkty z branży Health & Beauty, to pamiętaj, aby osoby na Twoich zdjęciach wyglądały jak te, które otaczają nas w codziennym życiu.

Idealne ciała modeli i modelek mogą sprawiać, że użytkownicy poczują się gorzej ze swoim ciałem. Brzmi to pewnie trochę niedorzecznie, prawda?

Jednak jeśli zastanowimy się nad tym dłużej, to otaczające nas ze wszystkich stron media kreują w naszych głowach wyidealizowany obraz rzeczywistości. Na amerykańskich filmach ludzie są piękni, wysportowani i zdrowi. Z kolei na reklamach wszyscy się uśmiechają (chyba, że jest to początek reklamy leków przeciwbólowych).

Osobiście popieram podejście, w którym świat przedstawiany na reklamach jest nieco bardziej realistyczny. Dlatego też, tworząc reklamę na Facebooku, możesz spodziewać się, że zdjęcie zaprezentowane poniżej po lewej stronie zostanie odrzucone. Z kolei to po prawej ma znacznie większe szanse na akceptację.

zablokowane konto facebook ads - jak uniknąć bana na facebooku

Upewnij się, że reklamowany produkt nie łamie zasad

Tak, na koniec warto jeszcze wspomnieć o podstawowej zasadzie. Przejrzyj dokładnie zasady zamieszczania reklam na Facebooku i upewnij się, że Twój produkt bądź oferta nie znajduje się na liście zabronionych elementów. Jeżeli natomiast znajduje się na liście “ograniczonej”, to nadal możesz tworzyć reklamy, jednak z pewnymi ograniczeniami.

Przykłady? Nielegalne usługi, alkohol i broń znajdują się na liście zabronionej. Reklamowanie takich produktów prędzej czy później skończy się banem – nawet, jeżeli uda Ci się przejść weryfikację reklam.

Z kolei na przykład kryptowaluty, usługi w płatnej subskrypcji czy suplementy znajdują się na liście ograniczonej. Reklamy dotyczące tych produktów mogą być z automatu blokowane, jednak jeżeli odwołasz się od decyzji, Facebook może poprosić Cię o dostarczenie dodatkowych dokumentów lub po prostu wyjaśnień. Jeśli wszystko będzie się zgadzało (np. masz odpowiednie uprawnienia do oferowania kryptowalut, albo sprzedawane przez Ciebie suplementy nie są uzależniające), to reklamy zostaną zaakceptowane.

Zablokowane konto reklamowe na Facebooku: podsumowanie

Jak więc widzisz, zablokowane konto reklamowe na Facebooku nie musi oznaczać końca Twojej kariery marketera.

Jeżeli wykorzystasz cały szereg możliwości i mimo tego Twoje konto nadal jest zablokowane, to nie pozostaje nic innego jak… założyć nowe konto. Ewentualnie możesz poprosić kogoś, aby stworzył takie konto dla Ciebie, i przekazał Ci dostęp.

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, to koniecznie sprawdź także:

Spodobało się? Udostępnij ten artykuł na Facebooku!

Kategorie: Facebook

Jakub Wójcik

Współtwórca Emerald Media, specjalista od kampanii Facebook Ads oraz SEO. Interesuje się sztukami walki, IT oraz dobrą muzyką. Z wykształcenia programista.

30 Komentarzy

Piotr · 10 stycznia, 2021 o 8:26 pm

Dziękuję za ten wpis, przydał się. Szczególnie informacja o możliwości porozmawianiu na czacie, bo informacji o takiej możliwości w mailach od FB nie było.

Zofia · 30 stycznia, 2021 o 4:51 pm

Ja mam taki problem, że konto reklamowe zostało mi zablokowane, mimo, że reklama dalej “wisi”. Pozostali administratorzy strony także zostali “zbanowani” i nie wiem co mogę zrobić.

    Jakub Wójcik · 6 lutego, 2021 o 4:02 pm

    Hej, przede wszystkim próbuj kontaktować się w tej sprawie z supportem Facebooka. Jeśli wisząca reklama będzie dalej pochłaniać budżet, pozostaje zablokować kartę użytą jako metoda płatności. W międzyczasie proponuję założyć nowe konto lub nawet nowego business managera, aby nie tracić czasu.

Marcin · 5 lutego, 2021 o 5:55 pm

Od dwóch lat biję się z Facebookiem, który zablokował mi… No właśnie! Po tym tekście już nie jestem pewny czy konto reklamowe czy konto prywatne.

Pewnego dnia wchodzę w konto reklamowe, a tam informacja, że mogę sobie w bombki strzelić, bo konto zostało ograniczone. Kombinując w czym problem znalazłem na swoim koncie dziwne reklamy, których nigdy nie zamieszczałem. W jeden dzień nabiło mi 500 zł, a że dla bezpieczeństwa zawsze miałem podpiętą kartę wirtualną przedpłaconą to kasy nie ściągnęło. No i powstała zaległość, tyle że wcześniej zawsze przychodziła informacja, kasę przelewałem, klikałem “Zapłać teraz” i nie było problemu. A tu w jednej chwili wszystko poblokowane. Ani dodać nowej karty, ani “zapłać teraz”, a spamerska kampania cały czas aktywna, bo wyłączyć nie można ze względu na ograniczenia konta.

Cały ból w tym, że nawet nie wiadomo czy chodzi o kasę, czy o coś innego, bo żadne powiadomienia nie przychodzą, a na moje odwołania dostaję toczka w toczkę te same odpowiedzi z innym imieniem w podpisie, lub “wybacz, ale to chyba nie ten dział, spróbuj gdzie indziej”. Jakbym rozmawiał z radiem. Skorzystałem dziś z opcji z ministerstwem cyfryzazji, ale tam też wszystko według z góry ustalonego wzorca – albo mi zablokowali jakiegoś posta, albo cały profil. Pola wymagane do wypełnienia nie odpowiadają mojej sytuacji, ale spróbowałem. Zobaczymy. Pozostaje jeszcze chat. Na oficjalnym fanpage, mój post pozostaje bez odpowiedzi od 20 miesięcy.

    Jakub Wójcik · 6 lutego, 2021 o 4:06 pm

    Cześć, prawdopodobnie jest to zablokowane konto prywatne. Co do “spamerskiej” kampanii, na pewno musisz zgłosić to do supportu Facebooka. Poinformuj ich o nieautoryzowanej aktywności na Twoim koncie reklamowym, a jest szansa, że może nawet cofną naliczone opłaty. Tak czy inaczej w międzyczasie polecam Ci założyć nowy prywatny profil na Facebooku (używając prawdziwych danych, a więc swojego imienia i nazwiska). Jeśli na starym koncie musiałeś przesyłać zdjęcie swojego dowodu w celach weryfikacji, to warto poprosić o usunięcie tego dowodu – można to zrobić na tej stronie: https://www.facebook.com/settings/identity_confirmation/
    Dzięki temu jeśli Facebook poprosi o zdjęcie dowodu dla nowego profilu, nie będzie mógł potwierdzić, że to dwa konta należące do tej samej osoby 😉
    Jakość swojego konta i nałożone blokady możesz znaleźć tutaj: https://www.facebook.com/accountquality
    Na tej samej stronie należy się również odwoływać od takich decyzji i prosić o dodatkową weryfikację.
    Mam nadzieję, że to pomoże.
    Pozdrawiam,
    Jakub Wójcik

Michał · 11 lutego, 2021 o 10:52 pm

Panie Jakubie, ja mam podobną sytuacje jak kolega Marcin, mam wyłączone konto reklamowe, czy jest możliwość w ramach jednego profilu prywatnego utworzyć nowe w pełni funkcjonalne konto reklamowe, dodam że wykradziono mi konto, ktoś dodał sie jako reklamodawca, i wciągło mi ok 80zł, facebook normalnie działa tylko nie mogę promować

    Jakub Wójcik · 12 lutego, 2021 o 2:23 pm

    Trzeba koniecznie próbować kontaktować się z Facebookiem, aby zgłosić, że konto zostało przejęte.
    W międzyczasie proponuję któryś ze sposobów:
    – założyć nowe konto reklamowe,
    – założyć nowy profil na Facebooku i na nim założyć konto reklamowe,
    – dogadać się z jakimś znajomym lub członkiem rodziny, aby publikować reklamy z jego konta.
    Z kolei aby zabezpieczyć się przed ponownym przejęciem konta, trzeba koniecznie włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe. W ten sposób, za każdym razem, gdy logujesz się na Facebooka z nowego urządzenia, będzie potrzebne potwierdzenie telefoniczne lub mailowe.

    Julia · 14 kwietnia, 2021 o 8:16 am

    Hej mam pytanie ponieważ prowadzę instagrama z biżuterią ostatnio instagram chciał pobrać mi środki za reklamę, zapomniałam przelać pieniędzy na kartę więc instagram próbował mi pobrać dwa razy ale się nie udało, przy promocji następniej reklamy wyskoczył mi komunikat zapłać teraz więc kliknęłam żeby pieniążki zapłacić za wcześniejsze ale niestety cały czas wyrzuca mnie ze strony, nie mogę dodać karty ani pay pala, wyskoczyło jeszcze ze termin zapłaty 3 maja i teraz moje pytanie czy moje konto zostało zablokowane całkowicie czy tylko do 3 maja, czy może do 3 maja mam to zapłacić? Nie wiem co teraz zrobićz próbowałam wejść przez menadżera reklam ale niestety tam też się nic nie da zrobić wszytsko wyrzuca lub nie działa bardzo proszę o jakąś odpowiedź będę wdzięczna

Paula · 14 lutego, 2021 o 9:17 pm

Mam problem z zablokowanym kontem reklamowym. Aby prowadzić Fanpage mojej działalności z komputera stacjonarnego, stworzyliśmy profil który w nazwie ma nazwę firmy. Chodziło aby pracownicy nie musieli logować się na swoich prywatnych kontach i mogli płynnie odpisywać w messengerze na pytania klientów. Wiem, mój błąd- fikcyjne konto, niestety facebook biznesowy to dla nas jeszcze dosyć skomplikowany twór. Niestety chcieliśmy wystawić reklamę, normalne wydarzenie. Załadowane środki w formie prepaid, po czym reklama się nie włączyła, na konto nałożona blokada i pieniądze wiszą na koncie. Poprzez swoje prywatne konto musiałam wpłacić drugi raz i reklama jest w obiegu bez żadnych komplikacji. I teraz moje pytanie- jak odzyskać pieniądze? Czy jest jakaś możliwość odzyskania wpłaconej kwoty, przeniesienia jej w jakikolwiek sposób na inną osobę aby była możliwość wykorzystania? Support milczy.

    Jakub Wójcik · 15 lutego, 2021 o 9:11 am

    Jedyną drogą do odzyskania konta zablokowanego w ten sposób jest przejście procesu weryfikacji, który jest dostępny pod adresem: https://www.facebook.com/accountquality
    Czasami trzeba przesłać zdjęcie dowodu osobistego, czasami nie. Jeśli jednak tak, to szanse na akceptacje są niewielkie – tworzenie konta do celów biznesowych jako profil prywatny jest niezgodne z regulaminem Facebooka, więc mogą niechętnie podchodzić do zwracania środków z konta pre-paid.
    Alternatywnym rozwiązaniem jest zgłoszenie do supportu (jeśli uda się z nim skontaktować), że to konto zostało przez kogoś przejęte, a doładowane środki zostały pobrane bez zgody właściciela karty. Ostatecznym rozwiązaniem może być także zgłoszenie się do swojego banku i powiadomienie, że transakcja doładowująca konto pre-paid nie została wykonana przez autoryzowaną osobę i karta musi zostac zablokowana, a środki zwrócone.

Paula · 15 lutego, 2021 o 4:29 pm

Konto pre-paid zostało doładowane blikiem. Czyli przelew a nie płatność kartą. Zastanawiam się czy możliwa jest zmiana danych na tym koncie, czyli wpisanie imienia i nazwiska – czyli uwiarygodnienie profilu i dokonanie weryfikacji dowodem osobistym. Ewentualnie czy poprzez dopisanie tego konta reklamowego do strony spowoduje dostęp do tych środków?

Paula · 15 lutego, 2021 o 8:15 pm

No tak, tylko było płacone blikiem, jako przelew a nie płatność kartą kredytową. Zastanawiam się czy istnieje jakaś możliwość powiązania kont np w business suite aby móc wykorzystać te środki, z drugiej strony obawiam się założenia blokady na pozostałych administratorów- czy taki scenariusz jest możliwy? A drugie rozwiązanie jakie przychodzi mi na myśl to zmiana danych na tym koncie na realną osobę i podjęcie próby weryfikacji konta…

    Jakub Wójcik · 18 lutego, 2021 o 3:45 pm

    Jak najbardziej warto spróbować zmienić dane na takie, które są zgodne z dowodem osobistym, i weryfikować konto. Jeśli tylko Facebook pozwoli na zmianę imienia i nazwiska, to może być droga do rozwiązania problemu 🙂

Paula · 15 lutego, 2021 o 8:17 pm

Przepraszam za podwójną wiadomość ale wczesniejsza mi się nie wyświetliła i byłam przekonana, że nie została zapisana 😉 Z góry dziękuję za pomoc…

Daria · 1 marca, 2021 o 10:55 am

Panie Jakubie,
Facebook zablokował mi konto reklamowe na stronie firmowej i wyłączył na drugiej stronie firmowej. Oba konta reklamowe nigdy nie były używane (pod jednym skonfigurowałam płatność, a pod drugim nie). Stworzyłam je podczas jakiegoś szkolenia z reklamy na facebooku, ale w sumie nigdy ich nie użyłam.
Informacja o blokadzie wisi już dość długo i ostatnio kliknęłam przycisk weryfikacji, wysłałam zdjęcie dowodu osobistego (dane mam poprawne na wszystkich profilach), ale nic się nie zadziało i jak niedawno chciałam jeszcze raz spróbować coś z tym zrobić to okazuje się, że nie mogę ponownie wysłać prośby o weryfikację , bo cytuję: “Potwierdzenie tożsamości nie powiodło się. Dostęp nie może zostać wznowiony, ponieważ od nałożenia ograniczeń na konto upłynęło zbyt dużo czasu.”
I teraz pytanie – czy mogę to tak zostawić? Dodam, że nie zamierzam korzystać z reklam na facebooku, bo to dla mnie zbyt skomplikowane.
Czy jak nic z tym nie zrobię facebook z czasem zablokuje mi coś jeszcze, dorzuci jakieś kary czy coś w tym stylu?
Pozdrawiam
Daria

    Jakub Wójcik · 3 marca, 2021 o 11:31 am

    Dzień dobry,
    jeśli nie zamierza Pani w przyszłości korzystać z reklam, to w zasadzie można to tak zostawić. Nie powinno się to przełożyć w żaden sposób na dalsze ograniczenia dotyczące korzystania z Facebooka. Tak czy inaczej, jeśli zdecyduje się Pani na odzyskiwanie konta, proponuję umówić się na konsultacje, podczas których pokieruję Panią przez kolejne kroki, jakie trzeba podjąć w tym celu 🙂
    Pozdrawiam,
    Jakub Wójcik

    Feniks · 5 kwietnia, 2021 o 11:08 pm

    Ja mam tak samo zablokowane narzędzie mimo, że nigdy z niego nie korzystałem. FB ma tyle błędów

      Jakub Wójcik · 8 kwietnia, 2021 o 9:18 pm

      Niestety trafia się mnóstwo przypadkowych blokad, na szczęście można je zwykle łatwo cofnąć po kontakcie z supportem 🙂

Klaudia · 3 marca, 2021 o 9:45 am

Cześć! Facebook zablokował moje konto od razu po utworzeniu konta reklamowego. Nawet nie dodałam żadnej reklamy. Poprosiłam o weryfikację konta ale nic się nie dzieje od kilku dni. Gdzie mogę znaleźć czat z pracownikiem?

    Jakub Wójcik · 3 marca, 2021 o 11:32 am

    Najprostszy sposób na znalezienie konwersacji dotyczącej procesu weryfikacji to wejść w link: https://www.facebook.com/support/ i rozwinąć odpowiedni temat, a następnie wysłać kolejną wiadomość, np. z prośbą o ponowne rozpatrzenie weryfikacji 🙂

Ada · 24 marca, 2021 o 1:09 pm

Dzień dobry, czy może Pan podpowiedzieć co w sytuacji gdy środki na reklamę zostały dodane poprzez payu i wiszą na koncie reklamowym w saldzie pre-paid a nie da się ich użyć bo ciągle widnieje informacja “Konto wyłączone. Nie możemy zrealizować Twojej płatności. Ureguluj należność, aby ponownie wyświetlać reklamy.” Płatność widnieje jako “zasilono”. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi a facebook nie odpowiada, będę wdzięczna za podpowiedź, pozdrawiam

    Jakub Wójcik · 1 kwietnia, 2021 o 11:11 am

    Pozostaje jedynie dobijać się do supportu Facebooka, wysyłać wiadomości mailowe, uderzać na czat albo korzystać z support inbox: https://www.facebook.com/support/
    Na przyszłość polecam używać kont z podpiętą kartą, zamiast kont pre-paid.

Monika · 4 kwietnia, 2021 o 11:14 am

Dzień dobry, jak odblokować konto reklamowe na FB ? Nigdy reklamy nie zamieszczałam ,jest to profil osobisty z nazwą konta butiku .komunikat : konto zablokowane, wykrylismy nietypową aktywność, dlatego zablokowaliśmy twoje konto reklamowe. Nigdzie nie mogę poszukać jak wysłać wiadomość z prośbą o weryfikację/ odblokowanie. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

    Jakub Wójcik · 8 kwietnia, 2021 o 9:17 pm

    Dzień dobry, najprościej będzie skontaktować się z supportem Facebooka na czacie, ewentualnie użyć strony https://www.facebook.com/support/
    Prawdopodobnie potrzebna będzie jedynie weryfikacja konta dowodem i zostanie odblokowane 🙂

Anna · 23 kwietnia, 2021 o 9:14 am

Hej. Dostałam blokadę na konto reklamowe, poprosiłam o weryfikacje czekam. Jednak nie mogę publikować reklam i to mi ciąży, więc zakładam nowego BM na męża i teraz pytania:
– on jest administrarorem?
– nowy funpage czy dać dostęp do tego który mam?
– domena ta sama? (dodam że zweryfikowana na moim koncie) czy inna? jeśli inna to co z płatnościami online?
– dane firmy, mojej? (i tak nie mam innych) czy nie podawać?

    Jakub Wójcik · 23 kwietnia, 2021 o 10:47 am

    Hej, po kolei:
    – tak, Twój mąż będzie administratorem,
    – dostęp do aktualnego fanpage’a wystarczy,
    – domena może zostać ta sama (chyba, że ban był spowodowany domeną),
    – dane firmy tej, na którą faktycznie będą wystawiane faktury.
    Przygotuj się na to, że nowy BM może również dostać z automatu bana, ale wtedy powinno wystarczyć zweryfikowanie go dowodem osobistym.

Bart · 5 maja, 2021 o 12:58 pm

Witam serdecznie. Próbowałem kontaktować się z Państwem przez zakładkę ‘kontakt’, niestety nie mogę wysłać wiadomości. Czy możemy skontaktować się w inny sposób, niż przy użyciu ww zakładki?
Pozdrawiam

Maja · 7 września, 2021 o 10:26 am

Hej, ja mam inny problem – mianowicie, nie mogę zweryfikować karty na koncie reklamowym. Dodawałam już kilka różnych, żadna nie chce przejść. Facebook jej nie odrzuca ani nie akceptuje, po prostu zawiesza się i nie chce ruszyć. Jaka może być przyczyna?

    Jakub Wójcik · 7 września, 2021 o 2:45 pm

    Prawdopodobnie jest to jakiś tymczasowy błąd na Facebooku. Po prostu spróbuj ponownie po kilku godzinach lub nawet dniach i powinno być ok.

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *