Jak udostępnić katalog na Facebooku?
Opublikowane przez Sylwia Kąkol w dniu
Aby udostępnić katalog na Facebooku, musisz przede wszystkim korzystać z Menedżera Firmy na Facebooku.
Następnie musisz wykonać następujące kroki:
1. Wejdź w ustawienia firmowe
Aby przejść do ustawień firmowych, wystarczy kliknąć w ten link, a następnie wybrać swoją firmę.
Możesz też przejść do wybranego konta reklamowego, którego katalog chcesz udostępnić i wyświetlić go z poziomu menedżera reklam. Po lewej stronie u góry znajdziesz opcję “Narzędzia biznesowe”. Kliknij w nią i wybierz zakładkę “Ustawienia firmowe”.
Jeżeli nie widzisz zakładki “Ustawienia firmowe” w tym samym miejscu, co na powyższym screenie, być może jest ona u Ciebie nieco niżej, ponieważ kolejność tych zakładek jest dopasowywana do każdego użytkownika.
2. Wybierz swój katalog i przypisz partnerów
Następnie przejdź do zakładki “Źródła danych”, wybierz opcję “Katalogi”, następnie konkretny katalog z listy, który Cię interesuje i na końcu opcję “Przypisz partnerów” tak jak na poniższym screenie:
3. Wybierz odpowiedni dostęp
Zobaczysz dwie opcje:
- Identyfikator firmy
- Uzyskaj link do udostępnienia
W przypadku Identyfikatora firmy niezbędne będzie uzyskanie tego identyfikatora od partnera, któremu zamierzasz udostępnić swój katalog. W przypadku naszej agencji (Emerald Media), identyfikator to 264468067571965
Swój identyfikator możesz znaleźć w zakładce “Informacje o firmie” po lewej stronie.
Wybierając opcję z identyfikatorem, zobaczysz następujące okno:
Następnie wybierz uprawnienia, jakie chcesz przydzielić partnerowi:
- Tworzenie reklam: partner będzie mieć wyłącznie częściowy dostęp do katalogu. Będzie mógł tworzyć i edytować zestawy produktów w celu prowadzenia kampanii reklamowych. Będzie mieć również dostęp do raportów.
- Zarządzaj katalogiem: partner uzyska pełną kontrolę nad katalogiem. Poza tworzeniem i edytowaniem zestawów produktów oraz dostępem do raportów partner będzie mógł również zarządzać ustawieniami katalogu oraz aktualizować produkty, które się w nim znajdują. Co najważniejsze, będzie mógł użyć katalogu do skonfigurowania sklepu i zarządzać jego asortymentem.
Jeśli nie wiesz, jaki dostęp nadać partnerowi, najbezpieczniejszym wyborem jest Tworzenie reklam. Jeśli partner ma mieć pełną kontrolę nad katalogiem i np. możliwość tworzenia kampanii z celem reklamowym sprzedaż z katalogu (prospecting i remarketing dynamiczny), to wybierz Zarządzaj katalogiem.
Następnie kliknij przycisk Dalej.
Gotowe! Widoczne przed Tobą okno potwierdza udostępnienie przez Ciebie katalog partnerowi.
Sprzedaż z katalogu jest świetnym sposobem na sprzedaż w Twoim sklepie o czym mówimy w poniższym filmie.
0 komentarzy