Jak wypromować sklep internetowy? Reklama sklepu internetowego w praktyce
Pewnie doskonale o tym wiesz, że własny sklep internetowy to świetny sposób na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej ludzi przenosi się do internetu. Jednak konkurencja nie śpi i bez odpowiedniej promocji nawet najlepsze sklepy pozostaną z pustym kontem. Promocja sklepu internetowego może być jednak przeprowadzona na wiele różnych sposobów. Jak wypromować sklep internetowy przy użyciu mediów społecznościowych, pozycjonowania oraz płatnych reklam? Jak sprawić, aby reklama sklepu internetowego była skuteczna? Tymi tematami zajmiemy się w dzisiejszym artykule.
Jeżeli wolisz słuchać, zamiast czytać, to koniecznie obejrzyj film na naszym kanale o promocji sklepu internetowego:
Spis treści
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Na początek warto wspomnieć o tym, że ruch pochodzący z wyszukiwarek to było, jest i (prawdopodobnie) będzie jeszcze długo najtańsze źródło nowych klientów dla Twojego sklepu internetowego.
Średnie koszty kliknięć w reklamach Facebook Ads czy Google Ads rosną z roku na rok. Z kolei ilość osób, które korzystają z wyszukiwarek, również jest coraz większa. Dlatego też dobrze wypozycjonowany sklep internetowy może przyciągać więcej potencjalnych klientów z każdym kolejnym rokiem.
Aby dobrze wypozycjonować sklep internetowy, potrzebne jest jednak dużo czasu i budżetu na tworzenie treści w internecie. Pozycjonowanie sklepu internetowego będzie z czasem przynosiło największy zwrot z inwestycji. Warto jednak w międzyczasie zainwestować także w płatne reklamy i media społecznościowe, aby generować sprzedaż już od samego początku.
Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem sklepu internetowego, polecam Ci zacząć od dwóch artykułów:
- optymalizacja strony pod SEO – jak przygotować swój sklep pod wyszukiwarki,
- SEO Copywriting – jak pisać artykuły, które pokocha Google.
Dzięki nim dowiesz się, od czego zacząć przygotowania swojego sklepu do pozycjonowania. Zobaczysz także, jak pisać artykuły, które z czasem będą generowały w Twoim sklepie coraz większy ruch.
Samo pozycjonowanie sklepu internetowego warto jednak zlecić zewnętrznej agencji. Takie podejście może znacznie przyspieszyć poprawę widoczności Twojej strony w Google. Jeśli jesteś zainteresowany ofertą na pozycjonowanie dla swojego sklepu, skontaktuj się z nami.
Reklama sklepu internetowego w Mediach Społecznościowych
Jak wypromować sklep internetowy w mediach społecznościowych?
Jest to nieco bardziej skomplikowane zadanie, niż w przypadku promocji dla bloga czy strony firmowej. Sklep internetowy jest jednak specjalnie traktowany przez takie platformy, jak Facebook czy Instagram. Umożliwiają one uzupełnienie informacji na temat Twoich produktów bezpośrednio na nich. Dzięki temu, klienci będą mogli wyświetlać, a nawet zamawiać Twoje produkty, nie opuszczając mediów społecznościowych.
Więcej na temat konfigurowania sklepu na Facebooku możesz przeczytać tutaj.
Poza samym założeniem sklepu na Facebooku i dodaniem znaczników produktów na Instagramie, Twój sklep musi koniecznie mieć profesjonalnie prowadzone profile, wchodzące w interakcję z klientami.
Dlatego warto regularnie publikować posty dotyczące promocji, nowych kolekcji czy opinii od zadowolonych klientów. Ale pamiętaj, aby przy tym nie przesadzić ze sprzedażą! Media społecznościowe służą do dzielenia się wartościowymi treściami, a nie do wciskania wszystkim Twoich produktów.
Czasem jeden dobrze wrzucony post potrafi wygenerować kilkanaście organicznych sprzedaży. Patrząc na to, jak niski jest koszt pojedynczej publikacji, widzisz potencjał w zasięgach organicznych, prawda?
Jeśli chcesz, aby użytkownicy Facebooka i Instagrama sami chętnie odwiedzali Twój sklep, musisz dawać im wartościowy content, który sprawi, że będą chcieli dzielić się nim z innymi.
Dlatego też doskonale sprawdzą się posty, w których dzielisz się ciekawostkami z Twojej branży. Dobrym pomysłem jest także chwalenie się ciekawymi opiniami od Twoich klientów – jest to przy okazji świetny sposób na to, by autorzy opinii poczuli się docenieni.
Możesz przeczytać więcej na ten temat na naszej stronie poświęconej obsłudze social mediów.
Jak wypromować sklep internetowy dzięki Facebook Ads
Jak reklamować sklep internetowy na Facebooku? Sposobów na to, jak wypromować sklep internetowy dzięki Facebook Ads jest co najmniej kilka, jednak zacznijmy od zrozumienia samego narzędzia.
Facebook Ads to potężne narzędzie, dzięki któremu można wypromować sklep internetowy. Największą zaletą Facebooka (podobnie jak innych systemów PPC, np. Google) jest to, że możesz łatwo zarządzać skalą swojej promocji. Wystarczy stopniowo zwiększać budżet reklamowy, a po jakimś czasie Twoje reklamy będą docierały do coraz większej grupy odbiorców.
Reklama sklepu internetowego jest nieco inna, niż reklama np. dla biznesu usługowego. Dlatego dla sklepów internetowych Facebook przygotował dwa wyjątkowo skuteczne rodzaje kampanii reklamowych, które omówimy poniżej.
Sprzedaż z katalogu
Sprzedaż z katalogu pozwala na tworzenie dynamicznych reklam. Dzięki temu możesz zautomatyzować proces tworzenia reklam dla bardzo dużej ilości produktów w swoim sklepie.
Ponadto, sprzedaż z katalogu pozwala także na stworzenie dynamicznego remarketingu. Jak to działa?
Dynamiczny remarketing pozwala na docieranie z reklamami do osób, które już były w Twoim sklepie. Co więcej, możesz wyświetlać im konkretnie reklamy produktów, które dane osoby oglądały.
Wyobraź sobie, że przeglądałeś czarny T-shirt w rozmiarze L na pewnym sklepie internetowym. Jeśli następnego dnia zobaczysz reklamę dokładnie tego samego T-shirtu, w tym samym rozmiarze, to czy rozważysz ponownie jego zakup? Statystycznie rzecz biorąc, takie kampanie są bardzo skuteczne.
Kampania na konwersje
Dzięki takiej kampanii możesz dokładnie zdefiniować, jaki cel Facebook powinien starać się osiągnąć. Takim celem może być np. zakup lub dodanie produktu do koszyka.
Tak czy inaczej, kampania na konwersje daje Ci nieco więcej swobody w tworzeniu reklamy, niż kampania na sprzedaż z katalogu. Dlatego też dobrze się sprawdza do promowania kilku bestsellerów z Twojego sklepu.
W zależności od tego, ile czasu chcesz poświęcić na reklamy, oraz ile produktów znajduje się w Twoim sklepie, możesz wybrać kampanię na konwersję lub sprzedaż z katalogu. Jeśli natomiast chcesz kompleksowej obsługi, skontaktuj się z nami, a doradzimy Ci, co najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku.
Więcej na temat tego, jak wypromować sklep internetowy dzięki Facebook Ads możesz przeczytać w naszym artykule: Facebook Ads dla e-commerce.
Jak wypromować sklep internetowy dzięki Google Ads
Reklama sklepu internetowego nie musi (a wręcz nie powinna) ograniczać się do jednego kanału. Świetną alternatywą dla Facebooka jest właśnie Google.
Jeśli chodzi o Google Ads, to sytuacja wygląda podobnie, jak w przypadku Facebook Ads. Jest to świetny sposób na skalowanie obrotów sklepu internetowego.
Szczególnie warto zwrócić uwagę na dwa rodzaje kampanii: kampanię produktową (po połączeniu z kontem merchant center) oraz kampanię w wyszukiwarce.
W przypadku kampanii produktowej, jej piękno polega na jej prostocie. Wystarczy połączyć sklep z katalogiem produktów, a kampania będzie przygotowana w sposób automatyczny. Algorytmy Google same dobiorą odpowiednie grafiki, teksty oraz słowa kluczowe, po wpisaniu których będą wyświetlane reklamy Twoich produktów.
Jest to szczególnie skuteczna forma promocji, ponieważ pokazujesz swój produkt osobom, które w danym momencie właśnie go szukają. Jeśli będzie w dobrej cenie, z wygodną metodą płatności i dostawy, a opis rozwieje wszelkie wątpliwości, to dlaczego ktoś miały go nie kupić?
Drugi przydatny rodzaj kampanii to kampania na wyszukiwarkę, czyli dawne AdWordsy.
Po raz kolejny masz okazję zaprezentować swój produkt użytkownikowi w momencie, gdy go szuka (lub szuka czegoś powiązanego z produktem). Tutaj jednak podejście jest nieco bardziej skomplikowane, ponieważ musisz samodzielnie ustalić odpowiednie słowa kluczowe, napisać nagłówki i opisy dla reklam oraz kierować ruch na odpowiednie strony docelowe.
Spoiler alert: niekoniecznie najlepszym rozwiązaniem jest wybór oczywistych słów kluczowych i kierowanie ruchu na strony produktów. Być może dużo tańszym (a przez to skuteczniejszym) rozwiązaniem będzie napisanie artykułu, w którym na przykład porównujesz różne rodzaje czy modele produktów, które sprzedajesz. Przy każdym porównywanym produkcie możesz podlinkować swoją ofertę, a ruch na tę stronę możesz kierować dzięki mniej oczywistym (i mniej konkurencyjnym) słowom kluczowym.
Jeżeli potrzebujesz pomocy z kampanią Google Ads, to zachęcam Cię do kontaktu z nami – wspólnie znajdziemy rozwiązania, które przyniosą Ci większą sprzedaż!
E-mail marketing
Kolejną skuteczną metodą, dzięki której można szybko wypromować sklep internetowy, jest e-mail marketing.
E-mail marketing ma wiele różnych zastosowań. Przede wszystkim, to świetny sposób na:
- reklamę sklepu internetowego – kreacje mailowe można wysyłać do osób, które kiedyś odwiedziły sklep i zapisały się do promocyjnego newslettera,
- powracających klientów – dla osób, które kupiły u Ciebie dowolny produkt można przygotowywać specjalne promocje,
- odzyskiwanie porzuconych koszyków – każda osoba, która przerwie realizację zakupu, może zostać o tym poinformowana w odpowiednim czasie. Przekłada się to na znaczny wzrost ogólnego współczynnika konwersji w sklepie.
Jedyne, czego potrzebujesz na start, aby zacząć tworzyć kreacje mailingowe, to odpowiednia integracja z dowolnym narzędziem do e-mail marketingu. Od siebie polecam MailerLite – jeżeli Twój sklep jest zbudowany na jednej z popularnych platform sklepowych (m.in. Shopify, WooCommerce czy Shoper), to możliwa będzie integracja z użyciem odpowiedniej wtyczki.
Jeśli zamierzasz osobiście zajmować się swoim e-mail marketingiem, to mam dla Ciebie 3 szybkie porady.
Dbaj o świeżość swojej grupy mailingowej
Jeżeli ktoś zapisze się do Twojego newslettera, powitaj go odpowiednim mailem. Następnie nie pozwól na to, aby subskrybenci czekali na Twoje kreacje mailowe zbyt długo. W przeciwnym wypadku mogą w ogóle zapomnieć, że zapisali się na Twoją listę.
Stosuj mechanizm double opt-in
Na czym to dokładnie polega?
Mechanizm double opt-in wymaga, aby każdy, kto chce zapisać się na Twoją listę mailingową, musiał dwukrotnie potwierdzić swój zapis. W praktyce wszystko opiera się o “maila z linkiem aktywacyjnym”, którego należy otworzyć i kliknąć, aby dokończyć zapis na listę. Dlaczego jest to takie ważne?
Różne filtry anty-spamowe (w tym te wbudowane w gmailu) mogą kwalifikować Twoje kreacje mailingowe jako spam. Jednak te same filtry mają znacznie mniejsze szanse na blokowanie wiadomości, jeżeli dany użytkownik otworzył kiedykolwiek jakiegoś maila od tego nadawcy. A zatem, jeżeli nowy użytkownik otworzy maila z linkiem aktywacyjnym, to daje tym samym sygnał filtrom anty-spamowym, że celowo zapisał się na newsletter i chce otrzymywać wiadomości od tego nadawcy.
Oczywiście sam mechanizm double opt-in spowoduje, że część osób nie ukończy zapisu do listy, ale nie przejmuj się tym. Po co zapisywać osoby, które potem najprawdopodobniej nie dostaną żadnego maila, ponieważ cała Twoja praca będzie trafiać do spamu?
Wysyłaj kreacje mailingowe regularnie
Dobrą praktyką jest przyzwyczajenie Twojej grupy, że newsletter jest wysyłany np. co tydzień o tej samej porze. Pozwoli to wyrobić swego rodzaju nawyk wśród odbiorców, dzięki któremu będą wręcz oczekiwać na Twoją wiadomość o określonej porze tygodnia. A jeżeli tej wiadomości nie dostaną, to zaczną się zastanawiać, czy wszystko u Ciebie gra 😉
Promowanie sklepu internetowego: podsumowanie
Jak widzisz, promocja sklepu internetowego może (a nawet powinna!) odbywać się na wielu różnych frontach. Od Ciebie jednak zależy, z której platformy skorzystasz jako pierwszej. Poza tym, każda z nich ma swoje unikalne plusy i minusy.
Media społecznościowe w wersji organicznej mogą generować całkiem interesujące zasięgi, jeżeli Twoje treści będą się dobrze “udostępniać”.
Media społecznościowe w wersji płatnej z kolei pozwolą Ci na wygenerowanie dużego ruchu w krótkim czasie, oczywiście wykorzystując odpowiedni budżet. Jest to również świetny sposób na budowanie silnej marki oraz skalowanie sklepu.
Google Ads pozwolą z kolei przechwycić ruch z wyszukiwarek, a więc ruch składający się głównie z użytkowników, którzy właśnie chcą kupić Twoje produkty.
Dzięki pozycjonowaniu możesz zapewnić swojemu sklepowi stabilny, długotrwały przypływ odwiedzających, jeżeli tylko poświęcisz na to wystarczająco dużo czasu i pieniędzy.
E-mail marketing pozwoli Ci być w stałym kontakcie z Twoimi fanami oraz przypominać niezdecydowanym użytkownikom o porzuconym koszyku.
Połączenie wszystkich powyższych platform pozwoli Ci zbudować wrażenie, że Twoja marka jest wszędzie, co dobrze przekłada się na jej autorytet w oczach klientów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat promocji w internecie, koniecznie sprawdź poniższe artykuły:
- Lejek sprzedażowy – jak go stworzyć na Facebooku,
- Promocja firmy w internecie – lista 14 kroków, od których musisz zacząć,
- Optymalizacja strony pod SEO – jak zapewnić swojej stronie więcej miłości od Google.
Spodobało się? Udostępnij ten artykuł na Facebooku!
0 komentarzy