Co możesz zyskać dzięki reklamie na Facebooku?

  • Zdobędziesz nowych klientów, sprzedaż lub kontakty
  • Przyspieszysz rozwój swojej firmy w internecie
  • Wprowadzisz swój biznes na wyższy poziom
  • Zdobędziesz więcej czasu dla siebie na prowadzenie firmy tak, jak lubisz

Zamów bezpłatną wycenę w 24h!

    Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Emerald Media Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie (Balicka 14B/11, 30-149). Podanie danych jest dobrowolne. Odmowa podania danych skutkuje brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi na zadane w formularzu pytanie.

    Przykład, jak nasze kampanie wygenerowały ponad 14-krotny zwrot:

    • branża: Health & Beauty
    • zainwestowaliśmy w reklamy 10 277,16 zł
    • wygenerowaliśmy sprzedaż na 147 319,69 zł!
    Kampania opierała się na promocji 3 best-sellerów ze sklepu wśród osób podobnych do dotychczasowych fanów strony oraz do “zimnych grup” z zainteresowań.

    Obok kolejny przykład, jak nasze kampanie wygenerowały ponad 17-krotny zwrot:

    • branża: Dekoracja wnętrz
    • zainwestowaliśmy w reklamy 7 969,45 zł
    • wygenerowaliśmy sprzedaż na 138 269,73 zł!

    Kampania wykorzystywała dobrze dobrane grupy podobnych odbiorców oraz remarketing dynamiczny z katalogu.

    Zobacz kolejny przykład, jak nasze kampanie wygenerowały ponad 19-krotny zwrot:

    • branża: Produkty cyfrowe DIY
    • zainwestowaliśmy w reklamy 1 011,84 zł
    • wygenerowaliśmy sprzedaż na 19 865,00 zł!
    Sukces kampanii opierał się na bardzo angażujących postach reklamowych, wykorzystujących storytelling i odwołujących się mocno do korzyści dla klientów.

    Jak działa kampania Facebook Ads?

    Kampanie Facebook Ads (czyli reklamy na Facebooku) można podzielić na kilka etapów. Poniżej znajdziesz schemat działania każdej kampanii reklamowej, jaką można zobaczyć na Facebooku.

    1. Cel reklamowy

    Na początku wybierany jest cel reklamowy dla całej kampanii Facebook Ads.

    Facebook oferuje m.in. takie cele, jak: konwersje, sprzedaż z katalogu, wiadomości, pozyskiwanie kontaktów (lead generation), zasięg i aktywność.

    W zależności od tego, czego w danej chwili najbardziej potrzebuje Twoja firma, można wybrać dowolny cel reklamowy.

    2. Ustalenie grupy docelowej

    Kolejnym etapem tworzenia kampanii Facebook Ads jest ustalenie grupy docelowej, do której reklama będzie kierowana.

    Aby zrobić to prawidłowo, warto stworzyć tzw. personę, czyli wzór idealnego klienta. Podczas tworzenia persony należy między innymi ustalić demografię użytkownika (płeć, wiek), poziom wykształcenia oraz zainteresowania.

    Persona może być również modyfikowana w późniejszych etapach na podstawie danych z kampanii.

    3. Wybór umiejscowienia

    Po wyborze celu reklamowego oraz stworzeniu persony nadchodzi czas na dobór umiejscowień dla reklamy. Umiejscowienia są niczym innym jak miejscem, w którym wyświetli się reklama – np. na tablicy z aktualnościami lub na prawej kolumnie.

    Kampanie Facebook Ads mogą być wyświetlane również poza samym Facebookiem – np. na Instagramie oraz na platformach partnerskich (tzw. Audience Network). Należy też zastanowić się, czy reklamy mają być wyświetlane na telefonach, czy na ekranach komputerów.

    Można również pozwolić Facebookowi na automatyczną optymalizację umiejscowień. W takim wypadku platforma sama ustali, które umiejscowienia najlepiej się sprawdzają, i będzie z nich korzystać.

    4. Przygotowanie kreacji reklamowej

    W końcu przychodzi czas na samą reklamę, czyli przygotowanie tzw. kreacji reklamowej.

    Kreacją reklamową na Facebooku najczęściej jest pojedynczy obrazek lub film. Może to być również karuzela obrazków lub zdjęcie produktu z katalogu.

    Kreacja po kliknięciu powinna kierować użytkownika na stronę docelową lub otwierać formularz błyskawiczny w przypadku reklam typu Lead Ads. Dlatego ważne jest, aby reklama „przyciągała” kliknięcia. W tym celu stosuje się różne zabiegi ściągające uwagę użytkowników.

    Zazwyczaj na tym etapie tworzy się kilka podobnych kreacji reklamowych, aby móc je przetestować i po kilku dniach wyłonić zwycięską reklamę.

    5. Optymalizacja

    Kiedy kampania Facebook Ads jest już uruchomiona, nadszedł czas na ostatni etap – optymalizację.

    Kampanie reklamowe w ekosystemie Facebooka nie mogą być zapomniane po ich stworzeniu. Przez cały czas ich działania trzeba na bieżąco monitorować wyniki i optymalizować ich skuteczność.

    W tym celu przeprowadza się analizę wyników i konwersji, na podstawie której określa się, jakie segmenty grupy docelowej dobrze reagują na kreacje reklamowe. Na podstawie takich danych można poprawić skuteczność kampanii Facebook Ads.

    Potrzebujesz również organicznej obecności w mediach społecznościowych? Zobacz naszą ofertę prowadzenia social mediów!

    Facebook Ads – dla kogo jest reklama na Facebooku?

    Kampania Facebook Ads to świetny sposób na wypromowanie niemal każdej firmy w mediach społecznościowych.

    Dzięki reklamom na Facebooku, Twoja firma może zyskać na wielu różnych obszarach.

    Kampania Facebook Ads dla Twojej firmy

    Jeżeli chcesz przekonać się, w jaki sposób Twoja firma może skorzystać na kampanii Facebook Ads, wypełnij poniższy formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę i plan działań na Facebooku, dopasowany specjalnie do Twojego biznesu.

      Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Emerald Media Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie (św. Filipa 23/4, 31-150). Podanie danych jest dobrowolne. Odmowa podania danych skutkuje brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi na zadane w formularzu pytanie.