fbpx

Jak skontaktować się z Facebookiem na czacie?

Opublikowane przez Jakub Wójcik w dniu

Facebook kontakt ze swoimi konsultantami umożliwia nam na różne sposoby. Odpowiednie działy będą nas wspierać w sytuacjach, gdy borykamy się z blokadami konta, odrzuconymi reklamami lub różnymi innymi technicznymi problemami.

UWAGA: Nie jesteśmy supportem technicznym Facebooka! Ten artykuł ma za zadanie przedstawić sposoby na kontaktowanie się z Facebookiem.

Podobnie, kiedy chcemy po prostu spytać support Facebooka na czacie o jakieś nurtujące nas kwestie. Jak jednak odnaleźć kontakt z Facebookiem, skoro na stronie głównej nie widzimy nigdzie okienka czatu lub numeru telefonu? W dzisiejszym artykule omówimy sobie 4 najprostsze sposoby na kontakt poprzez czat lub telefonicznie z pracownikami Facebooka.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak skontaktować się z Facebookiem w 2021 roku, obejrzyj poniższy film:

Kontakt z Facebookiem – w jakich sprawach?

Facebook kontakt przez czat lub telefonicznie umożliwia nam w kilku poniższych przypadkach:

  • kiedy nasze konto reklamowe, fanpage na Facebooku, profil prywatny lub menedżer firmy zostały zablokowane (możliwość odwołania się od decyzji),
  • gdy wykryliśmy jakiś błąd na Facebooku i chcemy go zgłosić do supportu technicznego,
  • kiedy mam wątpliwości dotyczące naszych reklam, płatności, bezpieczeństwa i innych spraw związanych z dostępem do Facebooka,
  • w sytuacji, gdy zauważymy naruszenie zasad dotyczących zamieszczania reklam przez innych reklamodawców,
  • kiedy po prostu chcemy porozmawiać, bo poszukujemy pomocy.

1. Kontakt z Facebookiem przez Business Support

Pierwszym (i najczęściej wykorzystywanym przez nas) sposobem, przez jaki możemy skontaktować się z Facebookiem, jest wypełnienie formularza w Business Support.

Jest to metoda polecana, kiedy chcesz skontaktować się w sprawie zablokowanego konta lub odrzuconych reklam.

Po przejściu na tę stronę wystarczy wybrać odpowiedni zasób, z którym mamy problem, a następnie krótko opisać, na czym polega cała sytuacja.

Mamy możliwość podania numeru kontaktowego oraz adresu e-mail. Jeśli to zrobisz, nie zdziw się, kiedy dostaniesz telefon od pracownika Facebooka, znajdującego się np. w Lizbonie – centrale supportu Facebooka, przez które przechodzą połączenia, są rozlokowane praktycznie na całym świecie. Ale spokojnie – jeżeli korzystasz z Facebooka w języku polskim, konsultant również będzie z Tobą rozmawiał po polsku 🙂

Po wybraniu tej opcji, Facebook rozpocznie kontakt na czacie w ciągu 5-10 minut (chyba, że aktualnie dostępna jest jedynie opcja mailowa, wtedy trzeba poczekać nawet do kilkunastu godzin). Będzie to zwykły czat przez messengera, co jest dość wygodną opcją, zważywszy na fakt, że możemy w tym czasie zamknąć Facebooka i w każdej chwili powrócić do konwersacji, również na telefonie. Oczywiście pod warunkiem, że pracownik obsługi nie będzie musiał na nas zbyt długo czekać. W takiej sytuacji może on zwyczajnie zamknąć naszą sprawę i uciec 😉

Chcesz nauczyć się tworzenia profesjonalnych kampanii reklamowych na Facebooku? Zapisz się na największy w Polsce kurs reklamy na Facebooku od Emerald Media!

2. Kontakt przez Support Inbox

Kolejną metodą na kontakt z Facebookiem jest zajrzenie do skrzynki z wiadomościami od supportu. Skrzynkę taką można znaleźć pod co najmniej dwoma linkami.

Pierwszy z nich prowadzi do supportu przeznaczonego głównie dla użytkowników biznesowych: https://business.facebook.com/support

Drugi z kolei ma w teorii służyć wszystkim użytkownikom, ale w praktyce znajdziemy tam te same treści, co w pierwszym linku: https://www.facebook.com/support/

W obu panelach pomocy znajdziemy wszystkie nasze dotychczasowe sprawy, w których Facebook kontaktował się z nami mailowo lub na czacie. Możemy również rozwinąć wybrany temat z przeszłości i… otworzyć sprawę ponownie, prosząc o ponowne jej rozpatrzenie lub o dodatkowe informacje. Jest to bardzo dobry sposób w sytuacji, gdy mamy zablokowane konto i dostaliśmy “ostateczną” decyzję Facebooka z odmową. Pamiętaj, na Facebooku tak naprawdę nie ma czegoś takiego, jak “ostateczna, nieodwołalna decyzja”. W każdej sprawie możemy wygrać z odrobiną cierpliwości 😉

Zobacz także: jak odblokować zbanowane konto reklamowe na Facebooku?

3. Zgłaszanie problemu technicznego

Kolejną, dużo rzadziej wykorzystywaną metodą na kontakt z Facebookiem, jest zwyczajne zgłoszenie błędu.

Możemy to zrobić, otwierając okienko z ustawieniami w prawym górnym rogu Facebooka i klikając opcję “Przekaż opinię”:

Lub wybierając opcję poniżej, “Pomoc i wsparcie”, a następnie przechodząc do interesującego nas elementu:

Jeżeli uważasz, że znalazłeś jakiś istotny błąd na Facebooku, który należy zgłosić, to jest właśnie rekomendowany kanał na zgłoszenie go.

Pamiętaj jednak, że zdecydowana większość problemów i błędów na Facebooku znika równie szybko, jak się pojawia. Facebook Ads to rozbudowane narzędzie, które jest stale rozwijane przez deweloperów, i błędy zdarzają się w nim naprawdę często, ale na szczęście są też dość sprawnie usuwane. Dlatego powstrzymaj się ze zgłaszaniem błędu przynajmniej 24 godziny 🙂

4. Zgłoszenie niewłaściwej reklamy lub posta

Czwarty sposób na pewną formę kontaktu z Facebookiem to zgłoszenie, że coś nam się bardzo nie podoba na tablicy – np. jakiś post narusza zasady społeczności Facebooka lub po prostu poczucie dobrego smaku.

Jeśli chcemy zgłosić jakieś naruszenie, wystarczy kliknąć w trzy kropeczki obok dowolnego posta:

Następnie wybieramy opcję “Zgłoś reklamę” i zobaczymy szereg możliwości na powiadomienie Facebooka o potencjalnych nieprawidłowościach.

Jest to całkiem skuteczny sposób, kiedy zauważymy:

  • rasizm lub mowę nienawiści,
  • treści dla dorosłych,
  • łamanie zasad zamieszczania reklam (np. obchodzenie systemów weryfikacyjnych),
  • naruszenie zasad społeczności (np. plagiat).

Co więcej, Facebook teoretycznie powinien nam odpowiedzieć po jakimś czasie na nasze zgłoszenie – co może oznaczać, że rzeczywiście ktoś prędzej czy później zapozna się ze zgłoszoną sprawą. Czy będzie to jednak człowiek, czy bot – tego już nigdy nie wiemy 😉

Facebook kontakt – podsumowanie

Podsumowując, Facebooku kontakt ze swoimi pracownikami umożliwia nam na różne sposoby, z których każdy pasuje do innego rodzaju sytuacji. Tak czy inaczej, ostateczna rozmowa na czacie z pracownikiem supportu zwykle bywa najskuteczniejsza. Jeżeli stwierdzi on, że skontaktowaliśmy się z niewłaściwym działem, będzie w stanie nawet przekierować nas do innego działu, abyśmy mogli załatwić swoją sprawę.

Sprawdź także:

Spodobało się? Udostępnij ten artykuł na Facebooku!

3/5 - (2 votes)

Jakub Wójcik

Współtwórca Emerald Media, specjalista od kampanii Facebook Ads oraz SEO. Interesuje się sztukami walki, IT oraz dobrą muzyką. Z wykształcenia programista.

3 komentarze

zhakowane konto · 24 sierpnia, 2021 o 6:20 pm

Witam czy masz może wiedzę , jak połączyć się z facebookiem w sytuacji kiedy konto zostało zhakowane ale nie mam konta bussnes

    Jakub Wójcik · 26 sierpnia, 2021 o 5:54 am

    Spróbuj skontaktować się z supportem przez konto jakiegoś znajomego, aby dostać się do nich na czacie i wytłumaczyć sprawę.

Sebastian · 1 września, 2021 o 8:32 pm

Zresetowano mi telefon do ustawień fabrycznych. W tym wypadku zostały usunięte wszystkie hasła i loginy. I chciałbym się dowiedzieć czy jest opcja odzyskania tego gdyż nie posiadam już tego numeru telefonu na którym było robione konto i nie pamiętam hasła

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *