Jak skontaktować się z Facebookiem na czacie?

Opublikowane przez Jakub Wójcik w dniu

Ostatnia aktualizacja 2 sierpnia, 2023 przez Sebastian Woropaj

Facebook kontakt ze swoimi konsultantami umożliwia nam na różne sposoby. Odpowiednie działy będą nas wspierać w sytuacjach, gdy borykamy się z blokadami konta, odrzuconymi reklamami lub różnymi innymi technicznymi problemami.

UWAGA: Nie jesteśmy supportem technicznym Facebooka! Ten artykuł ma za zadanie przedstawić sposoby na kontaktowanie się z Facebookiem.

Podobnie, kiedy chcemy po prostu spytać support Facebooka na czacie o jakieś nurtujące nas kwestie. Jak jednak odnaleźć kontakt z Facebookiem, skoro na stronie głównej nie widzimy nigdzie okienka czatu lub numeru telefonu? W dzisiejszym artykule omówimy sobie 4 najprostsze sposoby na kontakt poprzez czat lub telefonicznie z pracownikami Facebooka.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak skontaktować się z Facebookiem w 2023 roku, obejrzyj poniższy film. Zobaczysz krok po kroku, jak wygląda kontaktowanie się z supportem Facebooka poprzez dedykowaną stronę. Uwaga, film jest aktualny:

Kontakt z Facebookiem – w jakich sprawach?

Facebook kontakt przez czat lub telefonicznie umożliwia nam w kilku poniższych przypadkach:

  • kiedy nasze konto reklamowe, fanpage na Facebooku, profil prywatny lub menedżer firmy zostały zablokowane (możliwość odwołania się od decyzji),
  • kiedy ktoś nielegalnie przejął nasze konto reklamowe, grupę lub profil na Facebooku,
  • gdy funkcje Facebooka nie działają poprawnie (np. nie możemy dodać treści),
  • gdy zaplanowane lub opublikowane treści zniknęły z profilu, a my nie mamy pewności dlaczego,
  • gdy wykryliśmy jakiś błąd na Facebooku i chcemy go zgłosić do supportu technicznego,
  • kiedy mam wątpliwości dotyczące naszych reklam, płatności, bezpieczeństwa i innych spraw związanych z dostępem do Facebooka,
  • w sytuacji, gdy zauważymy naruszenie zasad dotyczących zamieszczania reklam przez innych reklamodawców,
  • kiedy po prostu chcemy porozmawiać, bo poszukujemy pomocy.

1. Kontakt z Facebookiem przez Business Support

Pierwszym (i najczęściej wykorzystywanym przez nas) sposobem, przez jaki możemy skontaktować się z Facebookiem, jest wypełnienie formularza w Business Support.

Jest to metoda polecana przede wszystkim reklamodawcom i właścicielom kont firmowych, kiedy chcesz skontaktować się w sprawie zablokowanego konta lub odrzuconych reklam.

Po przejściu na tę stronę wystarczy wybrać odpowiedni zasób (konto reklamowe, a potem powiązaną z nim stronę), z którym mamy problem, a następnie krótko opisać, na czym polega cała sytuacja.

Mamy możliwość podania numeru kontaktowego oraz adresu e-mail. Jeśli to zrobisz, nie zdziw się, kiedy dostaniesz telefon od pracownika Facebooka, znajdującego się np. w Lizbonie – centrale supportu Facebooka, przez które przechodzą połączenia, są rozlokowane praktycznie na całym świecie. Jeśli masz otwarty “ticket” w supporcie Facebooka (czyli wysłałeś/aś zgłoszenie przez Business Support) warto odbierać telefony od nieznanych numerów aż do zamknięcia sprawy.

Spokojnie – jeżeli korzystasz z Facebooka w języku polskim, konsultant również będzie z Tobą rozmawiał po polsku 🙂

Po wybraniu tej opcji, Facebook rozpocznie kontakt na czacie w ciągu 5-10 minut (chyba, że aktualnie dostępna jest jedynie opcja mailowa, wtedy trzeba poczekać nawet do kilkunastu godzin). Będzie to zwykły czat przez messengera, co jest dość wygodną opcją, zważywszy na fakt, że możemy w tym czasie zamknąć Facebooka i w każdej chwili powrócić do konwersacji, również na telefonie. Oczywiście pod warunkiem, że pracownik obsługi nie będzie musiał na nas zbyt długo czekać. W takiej sytuacji może on zwyczajnie zamknąć naszą sprawę i uciec 😉

Chcesz nauczyć się tworzenia profesjonalnych kampanii reklamowych na Facebooku? Zapisz się na największy w Polsce kurs reklamy na Facebooku od Emerald Media!

Kurs Facebook Ads

2. Facebook kontakt – Support Inbox

Kolejną metodą na kontakt z Facebookiem jest zajrzenie do skrzynki z wiadomościami od supportu. Skrzynkę taką można znaleźć pod co najmniej dwoma linkami.

Pierwszy z nich prowadzi do supportu przeznaczonego głównie dla użytkowników biznesowych: https://business.facebook.com/support

Drugi z kolei ma w teorii służyć wszystkim użytkownikom, ale w praktyce znajdziemy tam te same treści, co w pierwszym linku: https://www.facebook.com/support/

W obu panelach pomocy znajdziemy wszystkie nasze dotychczasowe sprawy, w których Facebook kontaktował się z nami mailowo lub na czacie. Możemy również rozwinąć wybrany temat z przeszłości i… otworzyć sprawę ponownie, prosząc o ponowne jej rozpatrzenie lub o dodatkowe informacje. Jest to bardzo dobry sposób w sytuacji, gdy mamy zablokowane konto i dostaliśmy “ostateczną” decyzję Facebooka z odmową. Pamiętaj, na Facebooku tak naprawdę nie ma czegoś takiego, jak “ostateczna, nieodwołalna decyzja”. W każdej sprawie możemy wygrać z odrobiną cierpliwości 😉

Zobacz także: jak odblokować zbanowane konto reklamowe na Facebooku?

3. Zgłaszanie problemu technicznego

Kolejną, dużo rzadziej wykorzystywaną metodą na kontakt z Facebookiem, jest zwyczajne zgłoszenie błędu.

Możemy to zrobić, otwierając okienko z ustawieniami w prawym górnym rogu Facebooka i klikając opcję “Przekaż opinię”:

Facebook kontakt - zgłoszenie błędu

Lub wybierając opcję poniżej, “Pomoc i wsparcie”, a następnie przechodząc do interesującego nas elementu:

Facebook kontakt - pomoc i wsparcie

W wersji na komputer wygląda to w ten sposób:

Facebook kontakt - pomoc i wsparcie

Jeżeli uważasz, że znalazłeś jakiś istotny błąd na Facebooku, który należy zgłosić, to jest właśnie rekomendowany kanał na zgłoszenie go.

Pamiętaj jednak, że zdecydowana większość problemów i błędów na Facebooku znika równie szybko, jak się pojawia. Facebook Ads to rozbudowane narzędzie, które jest stale rozwijane przez deweloperów, i błędy zdarzają się w nim naprawdę często, ale na szczęście są też dość sprawnie usuwane. Dlatego powstrzymaj się ze zgłaszaniem błędu przynajmniej 24 godziny 🙂

Jest możliwe, że po kilku godzinach błąd zniknie równie szybko, jak się pojawił.

4. Zgłoszenie niewłaściwej reklamy lub posta

Czwarty sposób na pewną formę kontaktu z Facebookiem to zgłoszenie, że coś nam się nie podoba na tablicy – np. jakiś post narusza zasady społeczności Facebooka, kultury lub po prostu poczucie dobrego smaku.

W ten sposób można zgłaszać również reklamy typu SCAM czy SPAM. Możemy wcześniej sprawdzić, w jaki sposób znaleźliśmy się w danym lejku reklamowym – zrobimy to poprzez kliknięcie przycisku “Dlaczego widzę tę reklamę?”.

Jeśli chcemy zgłosić jakieś naruszenie, wystarczy kliknąć w trzy kropeczki obok dowolnego posta:

Kontakt z Facebookiem - zgłoszenie

Następnie wybieramy opcję “Zgłoś reklamę” i zobaczymy szereg możliwości na powiadomienie Facebooka o potencjalnych nieprawidłowościach.

Jest to całkiem skuteczny sposób, kiedy zauważymy:

  • rasizm lub mowę nienawiści,
  • treści dla dorosłych,
  • łamanie zasad zamieszczania reklam (np. obchodzenie systemów weryfikacyjnych),
  • naruszenie zasad społeczności (np. plagiat).

Co więcej, Facebook teoretycznie powinien nam odpowiedzieć po jakimś czasie na nasze zgłoszenie – co może oznaczać, że rzeczywiście ktoś prędzej czy później zapozna się ze zgłoszoną sprawą. Czy będzie to jednak człowiek, czy bot – tego już nigdy nie wiemy 😉

5. Czego możesz się spodziewać po kontakcie z konsultantem?

Konsultanci Facebooka są zazwyczaj bardzo pomocni i warto rozmawiać z nimi w sposób przyjazny i profesjonalny. W celu rozwiązania Twojego problemu mogą poprosić o wiele dodatkowych materiałów czy działań, zwłaszcza gdy sprawa dotyczy blokady lub przejęcia konta.

Bądź więc przygotowany/a na potrzebę wysłania konsultantowi screenów z konta, dodatkowej dokumentacji (np. oświadczenia czy rachunku potwierdzającego nazwę firmy) a nawet dokumentów potwierdzających Twoją tożsamość.

Może się też okazać, że w trakcie rozwiązywania problemu będziesz musiał/a przełączyć profil na język angielski. Czasami funkcje Facebooka w języku polskim nie do końca odpowiadają funkcjom w języku angielskim lub tłumaczenie wprowadza testerów w błąd. Są to rzadkie przypadki, ale konsultant może poprosić Cię o przełączenie profilu i zrobienie dodatkowych screenów właśnie po to, by rozwiać wątpliwości co do działania funkcji czy narzędzi.

Facebook kontakt – podsumowanie

Podsumowując, Facebooku kontakt ze swoimi pracownikami umożliwia nam na różne sposoby, z których każdy pasuje do innego rodzaju sytuacji. Tak czy inaczej, ostateczna rozmowa na czacie z pracownikiem supportu zwykle bywa najskuteczniejsza. Jeżeli stwierdzi on, że skontaktowaliśmy się z niewłaściwym działem, będzie w stanie nawet przekierować nas do innego działu, abyśmy mogli załatwić swoją sprawę.

Sprawdź także:

Spodobało się? Udostępnij ten artykuł na Facebooku!

3.9/5 - (165 votes)

Jakub Wójcik

Współtwórca Emerald Media, specjalista od kampanii Facebook Ads oraz SEO. Interesuje się sztukami walki, IT oraz dobrą muzyką. Z wykształcenia programista.

8 komentarzy

zhakowane konto · 24 sierpnia, 2021 o 6:20 pm

Witam czy masz może wiedzę , jak połączyć się z facebookiem w sytuacji kiedy konto zostało zhakowane ale nie mam konta bussnes

    Jakub Wójcik · 26 sierpnia, 2021 o 5:54 am

    Spróbuj skontaktować się z supportem przez konto jakiegoś znajomego, aby dostać się do nich na czacie i wytłumaczyć sprawę.

Sebastian · 1 września, 2021 o 8:32 pm

Zresetowano mi telefon do ustawień fabrycznych. W tym wypadku zostały usunięte wszystkie hasła i loginy. I chciałbym się dowiedzieć czy jest opcja odzyskania tego gdyż nie posiadam już tego numeru telefonu na którym było robione konto i nie pamiętam hasła

    Zablokowane konto · 16 grudnia, 2021 o 6:16 pm

    Jak mam odblokować konto, robię wszystko według wskazówek, a gdy ma przyjść kod na telefon nie przychodzi?..Basia

Patka · 3 stycznia, 2022 o 9:16 am

Witam, czy filmik nadal jest aktualny co do kontaktu z FB? Wchodząc tak jak Pan pokazuje na filmiku nie pojawia mi sie przycisk “kontakt z zespołem”

Magda · 9 stycznia, 2022 o 10:46 am

Witam czy ma może Pan wiedzę na temat co zrobić jeśli Facebook blokuje mi konta bo sądzi że mam je 2 , a po wysłaniu dokumenty tożsamości nic się nie dzieje.

krzysztof · 7 listopada, 2022 o 2:05 pm

Pomoc FB to jest farsa. Najciekawsze jest że dyskusja merytoryczna, np poparta faktami z wikipedii i ksiazek historycznych, zgłaszana przez zmasowane ataki troli, dostaje się bana za propagowanie nienawiści. Jednocześnie te same trole spełniają standardy społecznościowe, otwarcie mówiąc o mordowaniu Ukraińców, Polaków itd

Marcinek · 19 kwietnia, 2023 o 8:54 am

Kontakt do facebooka to naprawdę jest jak krew z nosa nie dość że głónie rozmawiasz chyba z automatem to jeszcze jak już człowiek odpisze to czeka się tygodniami aż cokolwiek zrobią! To jest NIEPOWAŻNE. Szukałem ostatnio opcji jak inaczej do tego podejść, i trafiłem na gościa z fbhelp.carrd.co – co prawda po angielsku ale dałem mu szansę. Co myślicie o takim czymś? Ktoś próbował?

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *