Wydarzenie na Facebooku – poradnik od tworzenia po promocję

Opublikowane przez Sylwia Kąkol w dniu

Ostatnia aktualizacja 16 marca, 2023 przez Sebastian Woropaj

Wydarzenie na Facebooku, czyli wszelkiego rodzaju webinary, debaty, szkoły online czy zapowiedzi kursów i innych płatnych produktów firm, cieszą się nie lada zainteresowaniem. Organizacja live’a jest świetnym i – jak można przypuszczać na pierwszy rzut oka – prostym sposobem na przyciągnięcie uwagi grupy docelowej. Chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki? Stwórz wydarzenie na Facebooku. Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku? – odpowiadamy.

Ale jak utworzyć wydarzenie na Facebooku, które nie tylko zainteresuje Twoich klientów tematycznie, ale sprawi, że faktycznie pojawią się na livie? Pamiętaj, że “osoby zainteresowane wydarzeniem” nie muszą być jego faktycznymi uczestnikami. Więc zanim zdecydujesz się przerwać promocję, bo 100 zainteresowanych Ci wystarcza, oceń szanse na pojawienie się chociaż 10 z nich. 

Poniżej przedstawiamy krótki poradnik na temat tego, jak stworzyć wydarzenie na Facebooku od podstaw oraz jak powinna wyglądać  promocja wydarzenia na Facebooku.

Jednak zanim przejdziesz do punktu, gdzie omawiamy jak utworzyć wydarzenie na Facebooku, przeanalizuj aktywność oraz zaangażowanie Twoich odbiorców. Odpowiedz sobie na pytania:

  1. Czy Twoi klienci będą wyczekiwać na wydarzenie z niecierpliwością czy raczej szybko o nim zapomną?
  2. Czy tematyka wydarzenia jest dla nich interesująca na tyle, że poświęcą swoje inne plany w tym czasie?
  3. Czy dotychczas chętnie reagowali na Twoje posty w social mediach czy raczej je pomijali?
  4. Czy są gotowi zapłacić za udział w wydarzeniu, czy odpuszczą sobie udział po zobaczeniu informacji o cenie biletów?

Im więcej odpowiedzi, które możesz skrócić do stwierdzenia “tak, moi fani są mi wierni”, tym większa szansa na lepszą widownię podczas wydarzenia.

Kiedy najlepiej stworzyć wydarzenie na Facebooku?

Optymalny czas to około 2-4 tygodnie przed planowanym rozpoczęciem transmisji (może być krótszy lub dłuższy w zależności od zaangażowania Twoich klientów).

Teoretycznie im bliżej terminu wydarzenia, tym większa szansa na pojawienie się na nim nowych uczestników, którzy dopiero co zareagowali na zaproszenie. 

Co z osobami, które wyraziły zainteresowanie wydarzeniem od razu po opublikowaniu o nim informacji? Twoim zadaniem jest, aby były na bieżąco informowane, czego mogą się spodziewać po udziale w wydarzeniu. Nie dopuść do tego, aby o nim zapomnieli. Wtedy nie uratuje Cię nawet automatyczne przypomnienie o wydarzeniu od Facebooka.

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku? Jakie ustawienia wybrać?

Jest dużo ustawień, które oferuje nam Facebook. Wydarzenie tworzymy poprzez kliknięcie w prawym górnym rogu Facebooka trzech kropek oraz wybór “wydarzenia”, a następnie “utwórz nowe wydarzenie”.

Dalej musisz przejść przez wszystkie pola, których wymaga Facebook i wybrać:

  1. kto ma być autorem wydarzenia – tu wybierz odpowiedni profil;
  2. czy jest to wydarzenie online czy offline;
  3. czy jest to wydarzenie bezpłatne (dołączyć może każdy, kto zobaczy powiadomienie o wydarzeniu) czy płatne (wymagany jest zakup biletów).

Teraz przechodzimy do części, której musisz poświęcić znacznie więcej uwagi. Polecamy opracować poniższe punkty przed stworzeniem wydarzenia, żeby w tym momencie tylko je sobie przekleić:

  1. nazwa wydarzenia – bardzo ważny, o ile nie najważniejszy punkt. Nazwa wydarzenia musi przyciągać uwagę. Pamiętaj, że jeśli będzie za długa, może nie wyświetlać się w całości na feedzie Facebooka. Myślisz, że to źle? Przycięta nazwa zachęci zaciekawionego odbiorcę do kliknięcia, aby tę nazwę rozwinąć. Kliknięcie przeniesie go na stronę wydarzenia, gdzie będzie mógł kliknąć cudowny przycisk “wezmę udział”;
  2. data oraz godzina rozpoczęcia (oraz ewentualnie zakończenia, jeśli chcesz określić, ile będzie trwać wydarzenie);
  3. lokalizacja – w przypadku transmisji online nie ma większego znaczenia;
  1. prywatność – czyli kto może wziąć udział w wydarzeniu;
  2. opis – Twoje pole do (p)opisu. Poinformuj klienta w możliwie jak najbardziej atrakcyjny sposób, czego może się spodziewać, jeśli weźmie udział w wydarzeniu;
  3. kategoria – wybierz z rozwijanej listy kategorię najbardziej pasującą do tematyki Twojego wydarzenia.

Dalej wybierasz lokalizację, czyli sposób, w jaki użytkownicy mogą dołączyć do wydarzenia. Masz do wyboru:

  • Facebook Live – transmisja pojawi się jednocześnie na stronie na Facebooku autora wydarzenia;
  • Link zewnętrzny – jeśli transmisja odbywa się np. za pomocą Zooma;
  • inne.

Na koniec zostają kwestie estetyczne tj. zdjęcie w tle wydarzenia (sugerowane wymiary: 1200px x 620px).

To wszystko. Możesz publikować swoje wydarzenie na Facebooku. 

Teraz możesz przejść do etapu, gdzie dominuje promocja wydarzenia na Facebooku.

Facebook wydarzenia

Jak promować wydarzenie na Facebooku?

Promocja wydarzenia na Facebooku da Ci najlepsze efekty, jeśli połączysz działania organiczne i płatne – dokładnie w tej kolejności.

Jeśli zaczniesz promowanie wydarzenia na Facebooku od działań organicznych i pojawią się pierwsi zainteresowani, Facebook już na starcie płatnych kampanii, będzie miał informacje o odbiorcach. W rezultacie koszt za reakcję w kampanii będzie niższy niż w sytuacji, kiedy kampanie reklamowe będą startować równocześnie obok działań organicznych (algorytm dłużej będzie przechodził przez fazę uczenia).

Im bardziej różnorodna promocja wydarzenia na Facebooku, tym większa szansa na dotarcie do członków Twojej grupy docelowej i lepszą oglądalność wydarzenia.

Jak promować wydarzenie na Facebooku w sposób organiczny?

  1. Udostępnij wydarzenie w zamkniętych grupach na Facebooku

Będziesz bardziej wiarygodny, jeśli poprzedzisz udostępnienie jakąś drobną aktywnością. Zaprezentuj się członkom grupy jako osoba, której warto posłuchać. Jak się słusznie domyślasz – lepiej sprawdzi się tutaj Twój prywatny profil niż strona na Facebooku. 

  1. Podgrzej atmosferę. Wykorzystaj szeptankę

Rozpocznij dyskusję na temat zbliżony do tematyki wydarzenia wewnątrz jakichś społeczności (tutaj również świetnie sprawdzą się grupy na Facebooku). Pod koniec dyskusji poinformuj rozmówców, że wiesz o pewnym wydarzeniu na Facebooku o podobnej tematyce, które może ich zainteresować..

  1. Wyjdź poza media społecznościowe

Jeśli masz stronę internetową, opublikuj na niej informację o wydarzeniu – czy to w formie artykułu w aktualnościach, informacji z boku czy pop-upu.

  1. Wykorzystaj swoje kontakty

Poproś swoich znajomych lub rodzinę o udostępnienie wydarzenia na ich tablicach na Facebooku.

  1. Podziel się organizacją wydarzenia

Nie musisz być jedynym organizatorem. Możesz zaprosić inne osoby do poprowadzenia wydarzenia razem z Tobą. Jak dodać współorganizatora wydarzenia na Facebooku? Wpisz ich nazwiska lub nazwy profili w polu “dodaj współorganizatorów”. Po swojej stronie będą musieli zaakceptować Twoje zaproszenie do współorganizowania wydarzenia.

Jak promować wydarzenie na Facebooku za pomocą kampanii Facebook Ads?

W celu promocji wydarzenia najlepiej sprawdzi się cel reklamowy “aktywność” optymalizowany pod reakcje na wydarzenie.

Oczywiście to nie wszystko. Jeśli chcesz, żeby promocja wydarzenia na Facebooku, zakończyła się liczną grupą uczestników, zrób to, co zawsze robi się w kampaniach reklamowych – testuj.

Wybierz kilka różnych grup odbiorców (ciepłych i zimnych) i porównaj ich wyniki. Pamiętaj o zastosowaniu wzajemnych wykluczeń, żeby nie docierać do tych samych osób przez różne zestawy reklam. Wykluczanie obniży koszt za reakcję (zestawy nie będą konkurować między sobą o wyświetlanie reklam odbiorcom, co obniży CPM).

W ramach reklam postaw na 3-4 różne kreacje, z których każda będzie prezentować inne korzyści dla odbiorcy. Nie traktuj tego punktu jako zachęcanie tej samej osoby na różne sposoby, ale przyciąganie różnych osób poprzez różnorodny komunikat (odbiorcy są różni i będą reagować na inne korzyści). 

Jaką kwotę przeznaczyć na promowanie wydarzenia na Facebooku? 

Budżet reklamowy powinien zależeć od:

  • możliwości finansowych organizatora,
  • wyników organicznej promocji (teoretycznie im więcej organicznych reakcji wygenerowałeś przed działaniem kampanii, tym mniejszy budżet reklamowy jest potrzebny),
  • intensywności pozostałych działań reklamowych – reklamy na Facebooku nie muszą być podstawowym elementem promocji wydarzenia.

Jeśli dalej masz problem z ustaleniem tej kwoty, to sugerujemy Ci przyjęcie budżetu w wysokości 20-40 zł dziennie na start (później możesz go optymalizować). 

Jakie wydarzenie na Facebooku utrzyma zainteresowanie odbiorców? 

Jak sprawić, żeby zainteresowane osoby faktycznie pojawiły się na transmisji? Promocja wydarzenia na Facebooku nie obejdzie się bez dodatkowej aktywności organizatora wydarzenia.

Na wydarzeniu pojawią się tłumy, jeśli:

  1. będziesz publikować posty na stronie wydarzenia np. przypominających agendę spotkania, prezentujących prelegentów lub zapowiadających bonusy/niespodzianki;
  1. nakręcisz story przypominające w jakiś sposób o wydarzeniu (możesz je też opublikować później na stronie wydarzenia);
  1. pokażesz kulisy wydarzenia np. w formacie zdjęć. Pokaż swoje notatki, ustawienie obiektywu czy przygotowania prelegentów do wystąpienia. Naturalne zdjęcia sprawdzą się najlepiej w dniu samego wydarzenia lub jeden dzień wcześniej. 

Nie ma jednego, skutecznego sposobu na utrzymanie zainteresowania odbiorców. Kluczem jest świetna znajomość swojej grupy docelowej. Im lepiej rozumiesz ich zachowanie, tym lepsze treści dla nich stworzysz.

Podsumowanie – promocja wydarzenia na Facebooku

To jedno z lepszych narzędzi, które oferuje nam Facebook. Wydarzenie, które jest przemyślane, prawidłowo stworzone i efektywnie wypromowane, może dać Twojej firmie wielu nowych klientów.

Promowanie wydarzenia na Facebooku będzie przychodzić Ci z coraz większą łatwością w miarę rozwoju fanpage’a. Im lepsze posty i większe zasięgi, tym większa grupa fanów skłonna kupować wszystko, co wyjdzie spod Twojej ręki.

Stąd też czasami można odnieść wrażenie, że promocja wydarzenia na Facebooku łatwiej przychodzi wielkim markom. Nie raz widzieliśmy na stronie wydarzenia grono zainteresowanych liczące 1 000 czy 2 000 osób. I nie, nie wszyscy zainteresowani na nie dotarli 🙂

Powinno Ci się również spodobać:

Jeśli jednak dopiero zaczynasz rozkręcać stronę Twojej firmy na Facebooku i nie masz jeszcze pomysłu, od której strony ugryźć ten temat, zleć to ekspertom z naszej agencji. Wejdź w zakładkę “Obsługa social media” i wypełnij formularz. Chętnie porozmawiamy z Tobą o Twojej koncepcji i zaproponujemy atrakcyjną strategię.

5/5 - (2 votes)
Kategorie: Facebook

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *