Kalkulator AdWords & Facebook Ads
Poniżej znajdziesz nasz Kalkulator AdWords & Facebook Ads. Dzięki niemu szybko obliczysz przewidywane wyniki dla swoich kampanii reklamowych typu PPC, takich jak AdWords czy Facebook Ads.
Możesz także w ten sposób obliczyć, jaki budżet będzie Ci potrzebny na osiągnięcie zamierzonego celu.
Na końcu przygotowaliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci poprawić wyniki swoich reklam w poszczególnych wskaźnikach.
Spis treści
Co oznaczają poszczególne pola?
- Budżet reklamowy – jest to budżet, jaki planujesz przeznaczyć na swoją kampanię AdWords/Facebook Ads.
- CPM – Cost Per Mile, czyli koszt dotarcia reklamy na ekrany tysiąca użytkowników. Innymi słowy, cena, jaką trzeba zapłacić za 1000 wyświetleń.
- CTR – Click-Through Rate, czyli procent użytkowników, którzy po zobaczeniu reklamy postanowią kliknąć w link. Mając zatem CTR na poziomie 2%, 2 osoby na 100 przejdą na Twoją stronę po zobaczeniu reklamy.
- Konwersja – procent użytkowników, którzy po odwiedzeniu Twojej strony zamienią się w Twoich klientów. Najczęściej są to osoby, które zakupią produkt/usługę, zostawią dane kontaktowe lub zapiszą się do newslettera.
- AOV – Average Order Value, czyli wartość przeciętnego zamówienia, jakie składają klienci. To pole możesz zostawić puste, jeśli obliczasz wyniki dla kampanii, której celem nie jest sprzedaż.
- AOC – Average Order Cost, czyli koszty związane z realizacją przeciętnego zamówienia. Podobnie jak w przypadku AOV, możesz zostawić to pole puste dla kampanii, które nie sprzedają.
- Koszty prowizyjne – procentowa prowizja, jaką płacisz firmom trzecim przy realizacji zamówień. Najczęściej wliczają się w to prowizje procesorów płatnościowych takich jak PayPal czy Stripe, a także prowizje platform e-commerce (np. Shopify). Jeśli Twoja strona nie przyjmuje żadnych płatności bądź nie ponosi kosztów prowizji dla firm trzecich, możesz zostawić to pole puste.
Jak obniżyć CPM?
Koszt dotarcia do odpowiednich osób w kampaniach Facebook Ads czy Google Ads ma ogromne znaczenie. Im niższy CPM, tym większy zasięg możesz osiągnąć w granicach swojego budżetu reklamowego. Optymalizując CPM, możesz za te same pieniądze dotrzeć do większej ilości użytkowników. Pamiętaj jednak, że w kampaniach sprzedażowych większe zasięgi mogą czasami wiązać się z niższą konwersją, jaką generują “tańsi” użytkownicy.
Wchodź w interakcję ze swoimi klientami. Możesz odpowiadać na komentarze pod reklamą i lajkować je. W ten sposób zwiększysz organiczne zasięgi reklamy. Możesz również zapraszać osoby, które polubiły Twoje reklamy, do obserwowania Twojej strony – to przy okazji poprawi zasięgi organiczne Twojej firmy w przyszłości!
Zachęcaj klientów do podejmowania akcji. Możesz oferować użytkownikom kody rabatowe w zamian za udostępnianie posta, albo zadawać im pytanie, na które odpowiedzą w komentarzu. Świetnie sprawdzają się także reklamy w formie konkursów, gdzie wygrywa np. najbardziej błyskotliwy komentarz czy zdjęcie.
Zwiększ jakość reklamy. Facebook preferuje wyświetlanie reklam, o których uważa, że są wyższej jakości. Możesz przeczytać więcej na temat tego wskaźnika pod tym linkiem.
Zwiększ CTR. Jeden z czynników, jakie algorytmy Facebooka biorą pod uwagę przy określaniu CPM, jest właśnie CTR. To daje im informację, jak bardzo Twoja reklama przykuwa uwagę użytkowników, a co za tym idzie, zatrzymuje ich dłużej na platformie.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tego, co wpływa na koszt reklam na Facebooku, to obejrzyj poniższe nagranie:
Jak podnieść CTR?
Po wyświetleniu Twoich reklam użytkownicy decydują, czy chcą odwiedzić Twoją stronę internetową. Im więcej z nich kliknie w link, tym więcej potencjalnych klientów zyskujesz. Podniesienie CTR zwiększy ruch na Twojej stronie. Pamiętaj jednak, aby sprowadzać tylko tych użytkowników, którzy mogą zostać Twoimi potencjalnymi klientami, bez wprowadzania w błąd pozostałych.
Testuj różne wezwania do akcji (CTA). Reklamy uzyskują różne efekty stosując przyciski CTA typu “Kup teraz” czy “Więcej informacji”. Możesz zrobić prosty A/B test, który sprawdzi, jaki przycisk lepiej zadziała w Twoich reklamach.
Stosuj nagłówki przykuwające uwagę. Zdobycie uwagi użytkownika w pierwszym zdaniu reklamy to połowa sukcesu do sprowadzenia go na Twoją stronę. Dobrą strategią jest stawianie pytania, które wiąże się z Twoją ofertą.
Stwórz jasny przekaz dla klienta. Daj jasno znać użytkownikowi, co powinien zrobić i dlaczego. Niech Twoja reklama używa słownictwa typowego dla Twojej grupy odbiorców, aby wyglądała ona naturalnie.
Jak zwiększyć konwersję poza Facebook Ads?
Konwersja jest zależna od akcji, jakie użytkownicy podejmują na Twojej stronie internetowej. Jest więc zazwyczaj niezależna od samej reklamy (ewentualnie wpływa na nią jakość ruchu, jaki Twoja reklama sprowadza na stronę).
Zwiększ zaufanie swoich użytkowników. Zaprojektuj swoją stronę internetową w taki sposób, żeby użytkownicy nie mieli żadnych wątpliwości dotyczących bezpieczeństwa czy jakości usług.
Stosuj jasną ofertę. Przekaż swoim użytkownikom w prosty sposób, co masz im do zaoferowania. Często sprawdza się 3-etapowy schemat pisania ofert (co mam, co dzięki temu dostaniesz, co musisz zrobić aby to otrzymać).
A/B testuj poszczególne elementy swojej strony. Zaprojektuj różne wersje swojej strony internetowej, różniące się drobnymi elementami. Dzięki temu możesz sprawdzić, która wersja zdobywa więcej konwersji. Stosując tę metodę i konsekwentnie testując różne elementy, w końcu zbudujesz zoptymalizowaną wersję strony, która powinna dobrze konwertować użytkowników.
Jak zwiększyć AOV?
Średnia wartość każdego zamówienia przekłada się na opłacalność Twoich działań marketingowych. Im większe zamówienie, tym na droższe działania reklamowe możesz sobie pozwolić.
Stosuj upselling. Czasami sklepy internetowe nie zarabiają dzięki głównym produktom, a poprzez sprzedaż dodatków do zamówienia.
Dodaj płatne opcje wysyłki premium. Jeśli stosujesz darmową wysyłkę, być może dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzenie płatnej opcji wysyłki, w której klienci otrzymują coś więcej. Mogą to być powiadomienia na temat stanu ich paczki, ubezpieczenie na wypadek zguby, czy po prostu krótszy czas dostawy.
Dodaj darmową dostawę powyżej określonej kwoty. Może to brzmieć przeciwstawnie do poprzedniego punktu. Jednak jeżeli Twój sklep będzie oferował darmową dostawę powyżej jakiejś kwoty, to klienci zostaną zmotywowani do dodania dodatkowych produktów do koszyka. Będą to postrzegać jako oszczędność przy wydaniu większej kwoty.
Zachęcaj klientów do powracania. Chociaż nie przekłada się to bezpośrednio na AOV, to powracający klienci zwiększają wartość, jaką przeciętny klient zostawia w Twoim sklepie. Ilość powracających klientów to wskaźnik o podobnym znaczeniu do AOV, który podniesie rentowność Twoich działań. Najprościej mówiąc, jeśli współczynnik powracających klientów wynosi w Twoim sklepie np. 14%, to tak naprawdę przy działaniach marketingowych można liczyć AOV większy właśnie o te 14%.
Jak mogę przewidzieć poszczególne wskaźniki dla nowej kampanii Facebook Ads?
Najlepiej sprawdza się bazowanie na danych historycznych ze swojej strony internetowej lub poprzednich kampanii reklamowych. Jeśli jednak nie posiadasz takich danych, warto sprawdzić przeciętne wartości dla innych firm. Dzięki temu dowiesz się również, jakie wartości są większe lub mniejsze w porównaniu z podobnymi firmami na rynku.
Pamiętaj, że powyższe wyniki różnią się dla poszczególnych branży. Najlepszym rozwiązaniem będzie sprawdzić, jakie wyniki osiągają firmy podobne do Twojej.
Kalkulator AdWords & Facebook Ads: Podsumowanie
Nasz Kalkulator AdWords & Facebook Ads pozwala jedynie symulować wyniki reklam. W praktyce często te wskaźniki są mocno niestabilne i ich wartości zmieniają się na przestrzeni czasu. Skutkuje to różnymi efektami twoich działań marketingowych.
Jeśli chcesz nauczyć się od A do Z tworzenia skutecznych kampanii reklamowych na Facebooku, koniecznie sprawdź nasz kurs Facebook Ads!
Jeśli nie jesteś pewien, jak połączyć to wszystko w całość, skontaktuj się z nami. Chętnie powiemy Ci, jak:
- optymalizować swoje kampanie Facebook Ads,
- tworzyć skuteczne, przyciągające uwagę reklamy Google Ads,
- jak zredukować bądź podnieść poszczególne wskaźniki kampanii,
- jak sprzedawać więcej produktów mniejszym kosztem,
- którą platformę Social Media wybrać do marketingu.
Spodobał Ci się nasz Kalkulator AdWords & Facebook Ads? Daj o nim znać swoim znajomym i udostępnij go na Facebooku!
0 komentarzy