Jak udostępnić piksel / zestaw danych Facebooka?

Opublikowane przez Jakub Wójcik w dniu

Aby udostępnić piksel Facebooka (po aktualizacji zwany zestawem danych), musisz przede wszystkim korzystać z Menedżera Firmy na Facebooku.

Według oficjalnych źródeł Mety “zestawy danych umożliwiają łączenie danych zdarzeń z różnych źródeł – takich jak witryna internetowa, aplikacja mobilna, fizyczna lokalizacja firmy lub czaty firmowe – i zarządzanie nimi w jednym miejscu”. Można powiedzieć, że jest to bardziej zaawansowana forma dotychczasowego piksela.

Następnie, musisz wykonać następujące kroki:

1. Wejdź w ustawienia firmowe

Przejdź do wybranego konta reklamowego, którego zestaw danych chcesz udostępnić, i wyświetl je z poziomu menedżera reklam. Po lewej stronie, u góry, znajdziesz opcję “Narzędzia biznesowe”. Kliknij w nią i wybierz zakładkę “Ustawienia firmowe”.

Jeżeli nie możesz przejść do ustawień firmowych z poziomu konta reklamowego, możesz też użyć bezpośredniego linku: https://business.facebook.com/settings/events-dataset-news/ – przeniesie Cię bezpośrednio do ustawień zestawów danych lub najpierw do wyboru firmy (jeśli masz dostęp do więcej, niż jednego menedżera firmy).

Jeżeli nie widzisz zakładki “Ustawienia firmowe” w tym samym miejscu, co na powyższym screenie, być może jest ona u Ciebie nieco niżej, ponieważ kolejność tych zakładek jest zmienna.

2. Wybierz swój piksel / zestaw danych i przypisz partnerów

Następnie przejdź do zakładki “Źródła danych”, wybierz opcję “Zestawy danych”, wybierz konkretny zestaw danych z listy, które Cię interesuje i na końcu wybierz opcję “Przypisz partnerów”, tak jak na poniższym screenie:

3. Wybierz odpowiedni dostęp

Następnie wybierz uprawnienia, jakie chcesz przydzielić partnerowi:

Twoim oczom ukaże się poniższe okno:

Wprowadź identyfikator firmy partnera, któremu zamierzasz udostępnić zestaw danych Facebooka. W przypadku naszej agencji (Emerald Media) identyfikator to 264468067571965.

Swój identyfikator możesz znaleźć w zakładce “Informacje o firmie” po lewej stronie.

  • Użycie zestawu danych zdarzeń: partner będzie mógł wyświetlać dane i analizy. Będzie mógł również tworzyć reklamy nastawione na konwersje przy użyciu tego zestawu danych.
  • Zarządzanie zestawem danych zdarzeń: partner uzyska pełną kontrolę nad zestawem danych. Zakres jego możliwości będzie obejmował: kontrolowanie wszystkich ustawień, dodawanie lub usuwanie zdarzeń, edytowanie dostępu użytkowników, tworzenie grup odbiorców lub reklam nastawionych na konwersje przy użyciu tego zestawu danych.

Jeśli nie wiesz, jaki dostęp nadać partnerowi, najbezpieczniejszym wyborem jest Użycie zestawu danych zdarzeń. Jeśli partner ma mieć pełną kontrolę nad funkcjonalnością zestawu danych, to wybierz Zarządzanie zestawem danych zdarzeń.

Następnie kliknij przycisk Dalej.

Gotowe! Widoczne przed Tobą okno potwierdza udostępnienie przez Ciebie piksela / zestawu danych partnerowi.

5/5 - (1 vote)

Jakub Wójcik

Współtwórca Emerald Media, specjalista od kampanii Facebook Ads oraz SEO. Interesuje się sztukami walki, IT oraz dobrą muzyką. Z wykształcenia programista.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *