Influencer Marketing

Co Influencer Marketing może dać Twojej firmie?

  • zwiększysz rozpoznawalność swojej marki
  • umocnisz jej tożsamość
  • zwiększysz sprzedaż i zasięgi
  • skuteczniej dotrzesz do grupy docelowej
  • przyspieszysz rozwój swojej firmy w Internecie
  • wprowadzisz swój biznes na wyższy poziom

    Chcesz sprawdzić, jakie działania będą najskuteczniejsze dla Twojej firmy? Wypełnij poniższy formularz - odpowiemy najszybciej, jak możemy!

      Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Emerald Media Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie (św. Filipa 23/4, 31-150). Podanie danych jest dobrowolne. Odmowa podania danych skutkuje brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi na zadane w formularzu pytanie.

      Na czym polega Influencer Marketing?

      Influencer Marketing polega na wykorzystaniu wizerunku influencera, czyli osoby, która cieszy się popularnością w pewnym kręgu osób w Internecie. Na poniższej grafice znajdziesz uniwersalny schemat wdrażania Influencer Marketingu.

      1. Cel i grupa odbiorców

      Na początku wybierany jest cel dla całej kampanii Influencer Marketing oraz odpowiadająca mu grupa docelowa.

      Jest to absolutna podstawa, na bazie której podejmowane będą następne działania. 

      Przykładowe cele to zwiększenie rozpoznawalności marki, umocnienie jej tożsamości, zwiększenie sprzedaży, skuteczne docieranie do grupy docelowej czy rozwój biznesu. W praktyce cele wzajemnie się przenikają.

      2. Identyfikacja influencerów

      Kolejnym etapem tworzenia kampanii w ramach Influencer Marketingu jest ustalenie, który influencer będzie najlepiej pasować do komunikacji Twojej marki.

      Zwracamy wtedy uwagę na podobieństwo branży, styl prowadzenia danego konta, grupy odbiorców czy przekonań (wizja).

      Po przygotowaniu listy potencjalnych influencerów weryfikujemy ich zasięgi, zaangażowanie i wartości. Następnie decydujemy się na kontakt z wybranymi osobami.

      3. Zasady współpracy

      Wybór influencera to nie wszystko. Aby sfinalizować współpracę, należy określić warunki, na jakich ma działać. 

      W umowie z influencerem warto zawrzeć następujące informacje:

      – kiedy mają być publikowane treści (godzina, dzień tygodnia),

      – co ma znaleźć się w opisie (oznaczenie, hashtagi),

      – jak ma wyglądać zdjęcie/wideo, czyli w jaki sposób ma zostać zaprezentowany produkt naszej marki. 

      4. Treści i kanały informacji

      W czwartym kroku należy przedyskutować formę, w jakiej ma zostać przekazana informacja o promowanym produkcie. 

      Nawet jeśli dotychczasowy format spełniał oczekiwania, warto rozważyć inne rodzaje kreacji. Być może okaże się, że reklama karuzelowa na Facebooku przyniesie lepsze rezultaty niż klasyczny post na Instagramie.

      Warto przedyskutować tę kwestię również z samym influencerem i uwzględnić ją w umowie. 

      5. Obserwacja wyników

      Kiedy kampania Influencer Marketing już działa, należy się jej na bieżąco przyglądać.

      Przede wszystkim warto obserwować, czy poniesione wkłady faktycznie przekładają się na realizację celu. Należy również reagować na każde wzmianki na temat marki. Nikt nie może zostać bez odpowiedzi, nawet (a nawet tym bardziej) jeśli jest to negatywny komentarz. 

      Oczywiście warto również się upewnić, że influencer wywiązuje się z warunków umowy

      Influencer Marketing to tylko jeden z wielu skutecznych sposobów na promocję w Internecie, który możemy Ci zaproponować.

      Potrzebujesz również organicznej obecności w mediach społecznościowych? Zobacz naszą ofertę prowadzenia social mediów!

      Influencer Marketing – dla kogo jest ten sposób promocji?

      Influencer Marketing to świetny sposób na wypromowanie niemal każdej firmy w Internecie.

      Dzięki współpracy z influencerami Twoja firma może osiągnąć wiele różnych celów biznesowych:

      Chcesz sprawdzić, jakie działania będą najskuteczniejsze dla Twojej firmy? Wypełnij poniższy formularz - odpowiemy najszybciej, jak możemy!

        Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Emerald Media Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie (św. Filipa 23/4, 31-150). Podanie danych jest dobrowolne. Odmowa podania danych skutkuje brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi na zadane w formularzu pytanie.