fbpx

Facebook Ads: 6 wskazówek na 2020 rok

Opublikowane przez Jakub Wójcik w dniu

facebook ads in 2020

Nowa dekada właśnie się rozpoczęła, a zespół rozwijający Facebook Ads nieustannie wprowadza modyfikacje na swojej platformie. Jak nie pogubić się w tych wszystkich zmianach?

Pamiętaj, że ten, kto nie idzie naprzód, tak naprawdę… zostaje z tyłu. W branży marketingowej jest to szczególnie prawdziwe stwierdzenie.

Przyjrzyjmy się zatem najnowyszym oraz nadchodzącym zmianom, o jakich trzeba pamiętać, aby Twoje reklamy przynosiły jeszcze lepsze rezultaty w 2020 roku.

1. Ukryte opisy reklam

Zmiana wprowadzona wprawdzie już w listopadzie 2019, jednak sporo reklamodawców nadal nie zdaje sobie z niej sprawy. Opis reklamy nie zostanie wyświetlony, jeśli algorytm uzna, że tak będzie lepiej dla wyników reklamy.

Skoro ma to skutkować poprawą efektów, to powinniśmy tylko się cieszyć, prawda?

Przeanalizujmy najpierw kilka suchych faktów na ten temat, według opisu Facebooka:

  • dynamiczne opisy dotyczą tylko reklam wyświetlanych w Aktualnościach (News Feed)
  • dynamiczne opisy nie dotyczą reklam z dynamicznie dobieranymi zdjęciami/opisami/produktami
  • nie da się przewidzieć, czy opis zostanie wyświetlony danemu użytkownikowi, ani jak często będzie się wyświetlać

Znając Facebooka, zapewnienia, że coś powinno działać lepiej… nie zawsze się sprawdzają. Warto więc zachować trochę dystansu do tej zmiany. Na pewno jednak trzeba pamiętać, że opis reklamy może w ogóle się nie wyświetlać.

disappearing facebook ads description
Twoje opisy reklam mogą całkowicie zniknąć.

Po pierwsze, nie umieszczaj żadnych istotnych informacji w opisie reklamy. Nie masz gwarancji, że użytkownicy zobaczę te informacje.

Po drugie, skup się bardziej na aspektach wizualnych reklamy. Być może umieszczenie najważniejszych zdań na obrazku lub w napisach do filmu przyniesie lepsze rezultaty. Pamiętaj tylko, aby ilość tekstu na obrazku nie przekraczała 20%, bo Facebook obniży Twoje zasięgi.

Po trzecie, jeśli koniecznie chcesz zachować swoje opisy, warto stworzyć prawie identyczne dynamiczne kreacje (kilka różnych opisów do reklamy, z których Facebook wybiera te, które według niego zadziałają najlepiej).

2. CBO obowiązkowe

Optymalizacja budżetu na poziomie kampanii staje się obowiązkowa. Jednak obserwując zachowania algorytmów Facebooka można dojść do wniosku, że czasami ich działania to zwykłe przepalanie budżetów.

facebook ads CBO throwing money away
Też czasami masz wrażenie, że Facebook przepala Twoje pieniądze?

Jeśli podzielasz te obawy, przeczytaj o zjawisku The Breakdown Effect, które wyjaśnia, dlaczego algorytmy wydają się wydawać budżet na słabsze zestawy reklam. Zespół Facebook Ads w rzeczywistości ciągle udoskona swoje algorytmy i zaczynają one przynosić coraz lepsze rezultaty. Musisz jedynie znać zasady, jakimi owe algorytmy się kierują, i dopasować do nich swoją strategię.

Po pierwsze, wewnątrz kampanii CBO twórz zestawy reklam skierowane do osób o podobnym nastawieniu do Twojej marki. Nie mieszaj ze sobą grup zimnych i ciepłych. Unikaj targetowania w tej samej kampanii Grup Podobnych Odbiorców, zwykłych grup z zainteresowań i osób odwiedzających Twoją stronę internetową.

Po drugie, zadbaj o podobne rozmiary dla grup odbiorców w jednej kampanii. Jeśli którykolwiek zestaw reklam bedzie targetować grupę o rozmiarze co najmniej 30% większym od innych, to ten zestaw będzie przez Facebooka faworyzowany. Jak się pewnie domyślasz – ta faworyzacja niekoniecznie skutkuje lepszymi rezultatami.

Po trzecie, nie gromadź zbyt wielu zestawów reklam pod jedną kampanią – przyjmij górny limit 10 zestawów. W ten sposób algorytmom łatwiej będzie optymalizować działania i dowozić lepsze rezultaty.

I wreszcie, po czwarte, jeśli nadal nie przekonasz się do CBO, pamiętaj, że ciągle możesz ominąć tę zasadę, robiąc osobną kampanię dla każdego zestawu reklam.

3. Coraz większy nacisk na grupy

Jak powiedział sam Mark Zuckerberg, grupy są teraz w centrum uwagi na Facebooku. Warto więc wykorzystać ten fakt na swoją korzyść.

Połącz swoje działania płatne z organicznymi – zainwestuj we własną grupę na Facebooku! O budowaniu i prowadzeniu grup można by pisać osobne artykuły. Możesz jednak zapamiętać dwie złote zasady:

  • twórz treści, które będą angażujące i ciekawe dla członków grupy,
  • dbaj o jakość pojawiających się postów, zwłaszcza, gdy grupa zacznie się rozrastać.

Posiadanie własnej, rozbudowanej grupy tematycznej na Facebooku daje teraz wiele możliwości – od komunikacji z klientami poprzez umieszczanie własnych, sponsorowanych treści.

Poza tym, grupy same w sobie stanowią świetne źródło informacji na temat zainteresowań użytkowników. Jeśli zastanawiasz się, jakim cudem ktoś mógłby wykorzystać to przy targetowaniu reklam, z pewnością nie znasz narzędzia LeadEnforce.

4. Lead Ads

Kolejną możliwością, o której należy wspomnieć, jest stosowanie Lead Ads. Nie jest to nowe rozwiązanie, jednak ostatnio zyskuje na popularności. W Polsce użytkownicy coraz bardziej przekonują się do formularzy bezpośrednio na Facebooku, które są automatycznie wypełniane podstawowymi danymi.

Marketerzy stosujący Lead Ads obserwują zazwyczaj znaczny spadek kosztów pozyskania pojedynczego leada. Wynika to zapewne z faktu, że droga, jaką musi pokonać użytkownik, zanim przekaże swoje dane kontaktowe, jest znacznie krótsza – nie musi on nawet opuszczać Facebooka!

Jeśli Twoje działania marketingowe skupiają się między innymi na generowaniu leadów lub zbieraniu maili pod newsletter, koniecznie zainteresuj się rozwiązaniem, jakim są Lead Ads. Nie tylko pozwoli Ci to obniżyć koszty, ale też znacznie ułatwi Twoją pracę.

5. Messenger jako cel

Skoro wspomnieliśmy o Lead Ads i pozyskiwaniu kontaktów, nie można było nie wspomnieć o ustawianiu Wiadomości przez Messengera jako celu reklamowego.

Podobnie jak w przypadku Lead Ads, nie jest to nowość – to rozwiązanie jest już znane marketerom od jakiegoś czasu. Jednak użytkownicy coraz bardziej się do niego przekonują, a co za tym idzie – skuteczność reklam na Messengera wzrasta.

Kierowanie użytkowników do Messengera i zamykanie sprzedaży przeraża Cię lub zwyczajnie oznaczałoby to zbyt dużą ilość pracy? Możesz skonfigurować chatbota, który będzie odpowiadał na najpopularniejsze pytania użytkowników.

messenger bot for facebook ads
Stosowanie botów w komunikacji z klientami to już codzienność – i bardzo dobrze.

6. Search Ads i inne nowe formaty

Facebook coraz częściej dodaje nowe formaty reklam. Warto śledzić te nowości na bieżąco – pamiętaj, że sporo marketerów nie korzysta z automatycznych umiejscowień.

W związku z tym, aby wyświetlać swoje reklamy w nowym umiejscowieniu, musi najpierw się o nim dowiedzieć, i ręcznie je ustawić.

Wniosek jest prosty – niedługo po publikacji nowego umiejscowienia koszt reklamowania na nim zazwyczaj jest niższy, ze względu na małą konkurencję.

Search w przypadku Facebook Ads to po prostu podsuwanie konkretnych wyników użytkownikom, którzy wyszukują czegoś na Facebooku. Warto wykorzystać ten fakt na swoją korzyść. Strategie reklamowe typu impulse-buy przestają mieć tutaj takie znaczenie.

Użytkownicy korzystający z wyszukiwarki przypominają bardziej użytkowników Googla. Zatem Twoje reklamy powinny mieć znacznie lepszą skuteczność w przypadku kampanii sprzedażowych, skoro klient już szuka Twojego produktu.

Podsumowanie

Facebook to dynamiczna platforma i pewne strategie, które działały w 2019, mogą nie sprawdzić się w 2020. Pamiętaj, że aby nie zostać z tyłu, musisz ciągle rozwijać swoją wiedzę i śledzić nowości z branży.

Na szczęście dla marketerów, zmiany, które wprowadza Facebook, czasami skutkują poprawą skuteczności reklam. Są to pewnego rodzaju próby ratowania sytuacji – nie zapominajmy w końcu, że globalnie patrząc, CTR dla reklam na Facebooku drastycznie spada na przestrzeni ostatnich lat. Warto więc rozejrzeć się za nowymi metodami reklamowania, lub być może nawet nowymi platformami. A propos – znasz już TikTok Ads?

.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci wdrożyć pewne pozytywne zmiany do Twoich kampanii Facebook Ads. Jeśli chcesz również dowiedzieć się:

skontaktuj się z nami. Chętnie odpowiemy Ci na te i inne pytania. A w międzyczasie – powodzenia!


Jakub Wójcik

Współtwórca Emerald Media, programista-hobbista, uwielbia wciskać gdzie się da boty, skrypty i automatyzację własnego autorstwa, aby tylko mniej pracować. Pasjonat marketingu, ecommerce i sztuk walki.

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *