fbpx

Obsługa Social Media

Obsługa Social Media

Każdego dnia ponad 19 milionów Polaków korzysta z mediów społecznościowych!

Media społecznościowe stały się nieodłączną częścią naszego życia, a dla firm – sposobem na budowanie długotrwałych relacji z klientami.

32% użytkowników internetu w Polsce wykorzystuje Social Media w celach związanych z pracą.

Źródło: Digital 2020 Poland

Profesjonalna obsługa Social Media stała się koniecznością dla niemal każdej firmy.

Klienci coraz częściej odnoszą wrażenie, że jeśli jakiejś marki nie ma na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie, to zwyczajnie ona… nie istnieje.

obsługa social media - post organiczny dla move
Przykładowy post na profilu firmowym

Z jakich mediów społecznościowych korzystają Polacy?

92%
YouTube
89%
Facebook
55%
Instagram
35%
Twitter
26%
LinkedIn
15%
TikTok

Na czym polega obsługa Social Media?

Obsługa Social Media polega przede wszystkim na zaplanowaniu oraz publikowaniu odpowiednich treści w mediach społecznościowych. Treści te muszą układać się w spójną komunikację marki, dzięki której buduje się relacje z potencjalnymi klientami.

Obsługa Social Media jest inna w przypadku każdej firmy. Można  jednak wyróżnić pewne charakterystyczne etapy podczas planowania każdej strategii komunikacji.

1. Wyznaczamy cele biznesowe

Na początku ustalamy, jakie cele biznesowe powinny być realizowane dzięki profilowi w mediach społecznościowych.

Budowanie relacji z klientami czy pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych to tylko przykłady tego, co można uzyskać dzięki profesjonalnemu profilowi w mediach społecznościowych.

2. Ustalamy grupę docelową

Na kolejnym etapie tworzy się tzw. personę, czyli wzór idealnego potencjalnego klienta.

Jest to niezbędny krok, aby ustalić, czy publikowane treści będą odpowiadały potencjalnym klientom.

Dzięki temu można również dopasować język oraz rodzaj treści, aby jak najlepiej realizować cele biznesowe.

3. Tworzymy strategię rozwoju w mediach

Po ustaleniu celów biznesowych oraz persony nadchodzi czas na stworzenie strategii rozwoju w mediach społecznościowych.

Dzięki odpowiedniej strategii rozwój marki będzie przebiegał pod kontrolą, a cele biznesowe będą realizowane w ustalonym czasie.

Dobrze przygotowana strategia rozwoju marki w mediach społecznościowych to krok, bez którego profesjonalna obsługa Social Media jest praktycznie niemożliwa.

4. Przygotowujemy publikacje

W końcu przychodzi czas na właściwe działania widoczne w mediach społecznościowych.

Na tym etapie przygotowujemy kreacje, które następnie będą publikowane na profilu firmowym.

Kreacje są również zaplanowane według ustalonego harmonogramu, który pozwala porównać skuteczność poszczególnych postów w zależności od momentu publikacji.

5. Mierzymy i optymalizujemy działania

Nadszedł czas na ostatni etap – optymalizację.

W mediach społecznościowych nawet najlepszy plan może okazać się nieskuteczny po jego wdrożeniu.

Dlatego przeprowadza się analizę wyników i konwersji, na podstawie której określa się, jakie segmenty grupy docelowej dobrze reagują na kreacje. Na podstawie takich danych można poprawić skuteczność publikacji oraz zasięgi organiczne.

Więcej na temat budowania zasięgów organicznych możesz przeczytać tutaj.

Obsługa Social Media dla Twojej firmy

Jeżeli chcesz przekonać się, w jaki sposób Twoja firma może skorzystać na profesjonalnej obsłudze mediów społecznościowych, wypełnij poniższy formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę i plan działań w Social Media, dopasowane specjalnie do Twojego biznesu.

Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Emerald Media Jakub Wójcik z siedzibą w Krakowie (30-012), ul. Poznańska 11/19. Podanie danych jest dobrowolne. Odmowa podania danych skutkuje brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi na zadane w formularzu pytanie.