fbpx

Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku

Facebook Ads, czyli reklama na Facebooku

Każdego dnia 14 milionów Polaków spedza średnio prawie godzinę na przeglądanie Facebooka. Wśród nich znajduje się mnóstwo Twoich potencjalnych klientów. Oprócz postów znajomych, wiadomości oraz nowości z grup, użytkownicy Facebooka znajdą na nim także reklamy. Są one serwowane przez platformę biznesową Facebook Ads.

Przeciętny użytkownik Facebooka klika średnio 11 reklam miesięcznie.

Źródło: blog.hootsuite.com

Każde kliknięcie może zakończyć się konwersją, czyli np. zakupieniem produktu lub zamówieniem usługi.

Dzięki platformie Facebook Ads, te kliknięcia mogą kierować na Twoją stronę internetową, przynosząc Ci nowych klientów i wzrost sprzedaży.

Reklamy na Facebooku można poznać dzięki przypisowi „Sponsorowane” pod nazwą strony, która daną reklamę zamieściła.

facebook ads example
Przykładowa reklama od Microsoft.

Jak działa kampania Facebook Ads?

Kampanię Facebook Ads (czyli reklamy na Facebooku) można podzielić na kilka etapów. Na poniższej grafice znajdziesz schemat działania każdej kampanii reklamowej, jaką można zobaczyć na Facebooku.

1. Cel reklamowy

Na początku wybierany jest cel reklamowy dla całej kampanii Facebook Ads.

Facebook oferuje m.in. takie cele, jak: konwersje, sprzedaż z katalogu, wiadomości, pozyskiwanie kontaktów (lead generation), zasięg i aktywność.

W zależności od tego, czego w danej chwili najbardziej potrzebuje Twoja firma, można wybrać dowolny cel reklamowy.

2. Ustalenie grupy docelowej

Kolejnym etapem tworzenia kampanii Facebook Ads jest ustalenie grupy docelowej, do której reklama będzie kierowana.

Aby to zrobić prawidłowo, warto stworzyć tzw. personę, czyli wzór idealnego klienta. Podczas tworzenia persony należy między innymi ustalić demografikę użytkownica (płeć, wiek), poziom wykształcenia oraz zainteresowania.

Persona może być również modyfikowana w późniejszych etapach na podstawie danych z kampanii.

Więcej na temat targetowania Facebook Ads możesz przeczytać tutaj.

3. Wybór umiejscowienia

Po wyborze celu reklamowego oraz stworzeniu persony nadchodzi czas na dobór umiejscowień dla reklamy. Umiejscowienia są niczym innym niż miejscem, w którym wyświetli się reklama – np. na tablicy z aktualnościami lub na prawej kolumnie.

Kampanie Facebook Ads mogą być wyświetlane również poza samym Facebookiem – np. na Instagramie oraz na platformach partnerskich (tzw. Audience Network). Należy również zastanowić się, czy reklamy mają być wyświetlane na telefonach, czy desktopach.

Można również pozwolić Facebookowi na automatyczną optymalizację umiejscowień. W takim wypadku platforma sama ustali, które umiejscowienia najlepiej się sprawdzają, i będzie z nich korzystać.

4. Przygotowanie kreacji reklamowej

W końcu przychodzi czas na samą reklamę, czyli przygotowanie tzw. kreacji reklamowej.

Kreacją reklamową na Facebooku najczęściej jest pojedynczy obrazek lub film. Może to być również karuzela obrazków lub zdjęcie produktu z katalogu.

Kreacja po kliknięciu powinna kierować użytkownika na stronę docelową, lub otwierać formularz błyskawiczny w przypadku reklam typu Lead Ads. Dlatego ważne jest, aby reklama „przyciągała” kliknięcia. W tym celu stosuje się różne zabiegi ściągające uwagę użytkowników.

Zazwyczaj na tym etapie tworzy się kilka podobnych kreacji reklamowych, aby móc przetestować je i po kilku dniach wyłonić zwycięską reklamę.

5. Optymalizacja

Kiedy kampania Facebook Ads jest już uruchomiona, nadszedł czas na ostatni etap – optymalizację.

Kampanie reklamowe w ekosystemie Facebooka nie mogą być zapomniane po ich stworzeniu. Przez cały czas ich działania trzeba na bieżąco monitorować ich wyniki i optymalizować ich skuteczność.

W tym celu przeprowadza się analizę wyników i konwersji, na podstawie której określa się, jakie segmenty grupy docelowej dobrze reagują na kreacje reklamowe. Na podstawie takich danych można poprawić skuteczność kampanii Facebook Ads.

Więcej na temat optymalizacji reklam na Facebooku możesz przeczytać tutaj.

Facebook Ads - dla kogo jest reklama na Facebooku?

Kampania Facebook Ads to świetny sposób na wypromowanie niemal każdej firmy w mediach społecznościowych.

Dzięki reklamom na Facebooku, Twoja firma może zyskać na wielu różnych obszarach.

Rozpoznawalność marki

Ludzie spędzają na Facebooku tak dużo czasu, że zaczynają powoli mylić świat rzeczywisty z treściami z Facebooka. Jeżeli Twoja firma będzie często pojawiać się w feedzie, rozpoznawalność Twojej marki może znacząco wzrosnąć.

Wzrost sprzedaży

Dobrze zaprojektowane lejki sprzedażowe w kampaniach Facebook Ads potrafią sprzedawać produkty z kilkunastokrotnym zwrotem z inwestycji w reklamę.

Generowanie leadów

Dzięki takim celom reklamowym, jak pozyskiwanie kontaktów czy wiadomości możesz rozpocząć konwersacje z nowymi klientami. To bardzo efektywny sposób pozyskiwania danych kontaktowych.

Kampania Facebook Ads dla Twojej firmy

Jeżeli chcesz przekonać się, w jaki sposób Twoja firma może skorzystać na kampanii Facebook Ads, wypełnij poniższy formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę i plan działań na Facebooku, dopasowany specjalnie do Twojego biznesu.

    Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Emerald Media Jakub Wójcik z siedzibą w Krakowie (30-012), ul. Poznańska 11/19. Podanie danych jest dobrowolne. Odmowa podania danych skutkuje brakiem możliwości udzielenia odpowiedzi na zadane w formularzu pytanie.