Jak udostępnić stronę na Facebooku?

Opublikowane przez Jakub Wójcik w dniu

Aby udostępnić stronę na Facebooku, musisz przede wszystkim korzystać z Menedżera Firmy na Facebooku. Jeśli nie widzisz swojej strony w Business Managerze, to możesz ją do niego dodać w prosty sposób. Znajdź w informacjach jej ID i używaj opcji “Dodaj stronę” do Business Managera.

Następnie, musisz wykonać następujące kroki:

1. Wejdź w ustawienia firmowe

Przejdź do wybranego konta reklamowego, którego stronę chcesz udostępnić, i wyświetl je z poziomu menedżera reklam. Po lewej stronie, u góry, znajdziesz opcję “Narzędzia biznesowe”. Kliknij w nią i wybierz zakładkę “Ustawienia firmowe”.

Jeżeli nie widzisz zakładki “Ustawienia firmowe” w tym samym miejscu, co na powyższym screenie, być może jest ona u Ciebie nieco niżej, ponieważ kolejność tych zakładek jest zmienna.

2. Wybierz swoją stronę i przypisz partnerów

Następnie przejdź do zakładki “Konta”, wybierz opcję “Strony”, wybierz konkretną stronę z listy, która Cię interesuje, i na końcu wybierz opcję “Przypisz partnerów”, tak jak na poniższym screenie:

3. Wybierz jedną z dwóch opcji

Twoim oczom ukażą się dwie opcje:

  1. Identyfikator firmy
  2. Uzyskaj link do udostępniania

W przypadku Identyfikatora firmy, niezbędne będzie uzyskanie tego identyfikatora od partnera, któremu zamierzasz udostępnić swoją stronę na Facebooku. W przypadku naszej agencji (Emerald Media), identyfikator to 264468067571965

Swój identyfikator możesz znaleźć w zakładce “Informacje o firmie” po lewej stronie.

Wybierając opcję z identyfikatorem, zobaczysz następujące okno:

Wybierz odpowiednie uprawnienia, jakie chcesz przydzielić partnerowi:

  • Materiały: partner będzie mógł tworzyć i usuwać posty, relacje i inne materiały oraz zarządzać nimi jako strona.
  • Aktywność w społeczności: partner będzie mógł wchodzić w interakcje z odbiorcami strony poprzez przeglądanie komentarzy, odpowiadanie na nie, a także usuwanie niepożądanych materiałów i zgłaszanie aktywności.
  • Wiadomości i połączenia: partner będzie mógł odbierać i odpisywać na wiadomości Direct z poziomu strony, a także nawiązywać połączenia jako strona.
  • Reklamy: partner będzie mógł jedynie tworzyć, zarządzać i usuwać reklamy dla strony.
  • Statystyki: partner uzyska dostęp do wszystkich statystyk dotyczących strony w tym dane Facebook Analytics – wyników strony, materiałów i reklam.
  • Kontakty: partner uzyska dostęp do kontaktów i będzie mógł nimi zarządzać, w tym pobierać kontakty, tworzyć reklamy kontaktowe oraz wiele więcej.
  • Częściowy dostęp: partner będzie mógł zarządzać ustawieniami strony bezpośrednio na Facebooku, a także za pomocą takich narzędzi jak Meta Business Suite.
  • Pełna kontrola: partner będzie mógł zarządzać całą stroną z wyjątkiem najbardziej wrażliwych działań bezpośrednio na Facebooku, a także za pomocą narzędzi takich jak Meta Business Suite i Creator Studio. Będzie mógł również przyznać uprawnienia dostępu innym użytkownikom strony.

Jeśli nie wiesz, jaki dostęp nadać partnerowi, najbezpieczniejszym wyborem jest Statystyki. Jeśli partner ma tworzyć w Twoim imieniu reklamy na tym koncie, to wybierz Reklamy. Jeśli z kolei chcesz powierzyć mu publikację postów, wybierz Materiały.

Jeśli zdecydujesz się na opcję udostępniania przez link, to widok będzie nieco inny:

Ustawienia uprawnień niczym się tutaj nie różnią. Po ich wybraniu na dole zostanie wygenerowany link, który możesz przesłać swojemu partnerowi. Po jego kliknięciu uprawnienia zostaną przypisane.

Uwaga: link można kliknąć tylko raz, tak więc po skopiowaniu wyślij go bezpośrednio do partnera.

Gotowe! Twój partner biznesowy powinien dostać już powiadomienie (lub link), dzięki którym uzyska dostęp do Twojej strony na Facebooku.

Zobacz również:

5/5 - (5 votes)

Jakub Wójcik

Współtwórca Emerald Media, specjalista od kampanii Facebook Ads oraz SEO. Interesuje się sztukami walki, IT oraz dobrą muzyką. Z wykształcenia programista.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *